صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / ‌ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۷۳ درصد است

‌ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری ۷۳ درصد است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 57 ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستانی 48 درصد و در ابتدای سال جاری 73 درصد بوده که نشان از فراهم بودن خدمات با رعایت استانداردهای اقتصلاد سلامت در استان است.

تخت بیمارستانی

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید شیرانی ۱۵ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه سلامت، از کارکردهای مهم حاکمیت است، اظهار کرد: سیاست‌گذاری سلامت با وزارت بهداشت است و بایستی از سوی سایر بخش‌های حاکمیت، آحاد مردم و بخش‌های خصوصی حمایت و همراهی صورت گیرد.
شیرانی تصریح کرد: اکنون محدودیت دارو به معنای جدی در استان وجود ندارد و اگرچه برخی داروها به سختی تهیه می‌شود اما به مرحله‌ای نرسیده که مردم نگران و اذیت شوند.
وی ادامه داد: در تهیه تجهیزات خرد بیمارستانی مشکلی وجود ندارد و تجهیزات کلان نیز مطلوب بوده اما ایده‌آل نیست.
شیرانی در خصوص اخلاق حرفه‌ای پرسنل بیمارستان، گفت: اخلاق به صورت عام در جامعه نزول کرده و اگر این مهم در جامعه پزشکی رخ دهد، بارزتر است اما همواره بایستی دانشجویان در این حوزه، اخلاق مدار باشند که ما می‌پذیریم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد لذا باید با یکدیگر با مهربانی برخورد کرده و تنها نقاط ضعف دیده نشود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اکنون در حوزه درمان دو مرکز آموزشی – درمانی، هشت بیمارستان، ۵۱۶ تخت فعال بیمارستانی، ۵۴۹ پزشک عمومی، ۲۸۲ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۲۱۲ دنداپزشک، ۱۵۶۶ پرستار، ۹۸ آمبولانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) در حال خدمت رسانی است.
وی تاکید کرد: استان در سال ۵۷ با جمعیتی بالغ بر ۴۳۳ هزار نفر دارای شاخص‌های درمانی مطلوب نبوده و محرومیت در اکثر مناطق استان وجود داشته است.
شیرانی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال ۶۵ دارای ۲۰۴ دانشجو بوده اما در حال حاضر نزدیک به دو هزار و ۴۹۴ دانشجو در ۳۸ رشته و هشت مقطع تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
معاون تحقیات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد سیدکمال صولتی نیز در این نشست تاکید کرد: این دانشگاه از سال ۸۲، ۱۵ سال پیاپی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی همتراز رتبه نخست را کسب کرده است.
وی تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده علوم پایه سلامت در گذشته، مدل‌سازی سلامت در سال ۹۵، تصویب و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات بالینی در مراکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد را برخی از اقدامات صورت گرفته در زیرساخت‌های پژوهشی برشمرد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد علی احمدی نیز عنوان کرد: ۷۵ درصد عوامل موثر بر سلامت را عومل اجتماعی تشکیل می‌دهند به همین دلیل است که باید برای هدایت و جهت‌دهی این عوامل به سمت بهبود نظام سلامت ساختاری طراحی شود تا بتوان از این ظرفیت‌ها بهره لازم را برد.
وی در خصوص آلودگی آب سرخون نیز اظهار کرد: این موضوع به شورای عالی امنیت غذایی منعکس شده و با جدیت به دنبال مرتفع شدن آن هستیم.
سرپرست معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عبدالمجید فدایی نیز تاکید کرد: در سال تاسیس دانشگاه سرانه ورزشی ۰٫۵ متر مربع بوده اما امروز به حدود هشت متر مربع  رسیده که تقریبا ۱۶ درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در سال ۷۰، سطح زیربنایی خوابگاه‌های دانشجویی ۴۵۰ مترمربع بوده که به ازای هر نفر مساحت تقریبی ۰٫۵ متر مربع اختصاص یافته بود اما امسال به بیش از ۱۶ هزار متر مربع افزایش یافته که به ازای هر نفر حدود هفت متر مربع فضای خوابگاهی است.
فدایی از ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفری در سه طبقه به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع و کلنگ‌زنی در مجتمع آموزشی رحمتیه خبر داد و گفت: اقدام برای احداث استخر به متراژ پنج هزار مکعب در این مجتمع آموزشی و همگانی کردن ورزش در دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش شادی و کمک به حفظ سلامت جسمی و روانی کارکنان و دانشجویان صورت گرفته است.
در ادامه سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد محمدباقر ملک‌پور گفت: در سال ۶۵، برای هر ۱۵ هزار و ۷۹۹ نفر یک داروخانه وجود داشت اما در سال گذشته این عدد به یک داروخانه برای نه هزارو ۹۹۳ نفر رسیده است که نشان از افزایش سرانه دسترسی به خدمات دارویی و داروخانه است.
وی راه‌اندازی سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها (HIX) و راه‌اندازی مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها (ADR) را از اقدامات انجام شده در راستای الکترونیکی کردن ارائه خدمات در حوزه دارو عنوان کرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: استقرار طرح تحول نظام سلامت  به عوان یک اولویت اصلی در حوزه بهداشت با ۱۵ برنامه و ۱۰ پروژه پشتیبان اجرایی شده است.
سیدراشد جزایری اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت، در حال حاضر ۷۳ درصد از جمعیت روستایی استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.
وی با بیان اینکه سند ملی بیماری‌های غیرواگیر نیز در استان در حال اجرا است، تاکید کرد: امسال در دهه فجر ۴۲ پروژه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.