صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کاپیتان تیم ملی راگبی ایران در لیگ فرانسه
کاپیتان تیم ملی راگبی ایران در لیگ فرانسه

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران در لیگ فرانسه

وقتی نام‌های چون جواد نکونام، سعید معروف، سوگند نیکخواه بهرامی و مسعود شجاعی را می‌شنویم نا خودآگاه ذهنمان کاپیتانی آنها در تیم‌های ملی را تجسم می‌کند، اما نام راگبی، هنوز برای بسیاری از ایرانیان آشنا نیست چه رسد به نام خادمی اردکانی.

تمرین تیم ملی راگبی ایران در مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم خادمی اردکانی، جوان ایرانی اهل استان فارس که شاید نامش برای بسیاری از مخاطبان نا آشنا باشد، از چهارسال قبل بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست تا به همه یادآوری کند که ایران و خصوصاً فارس در تمام رشته‌های ورزشی، استعدادهای خوبی دارد. او اکنون اولین لژیونر راگبی ایران محسوب می‌شود و در معتبرترین لیگ بین المللی این رشته فعال است.

میثم خادمی اردکانی که حالا ۳۶ سال سن دارد در این باره می‌گوید: از نه سالگی ورزش را با رشته کشتی آغاز کردم و تا حد قهرمانی کشور در این رشته به فعالیت و تمرین و مسابقه ادامه دادم.

این ورزشکار که علاوه بر رشته کشتی در ۱۰ رشته ورزشی نظیر جودو، فوتسال، هندبال، پرتاب وزنه، پرش سه گام و دومیدانی، سابقه قهرمانی را در کارنامه دارد، ادامه داد: در رشته کشتی آزاد، ۲ دوره قهرمانی دانشجویان منطقه یک شدم و قهرمانی کشتی پهلوانی، جودوی منطقه یک و … از دیگر عناوین مهمی است که کسب کردم.

خادمی در مورد چگونگی روی آوردن به راگبی افزود: آقای محمدی راگبی را به ما معرفی کرد و من از سال ۸۵_۸۶ به این رشته روی آوردم و در حال حاضر دوازده سال است عضو تیم ملی راگبی هستم و چهارسال اخیر وظیفه کاپیتانی را برعهده دارم.

کاپیتان تیم ملی راگبی، جایگاه فارس در این رشته ورزشی را خوب ارزیابی و اضافه می‌کند که اکثر ملی پوشان راگبی از استان فارس هستند و فارس قهرمان همیشگی مسابقات کشوری است.

خادمی در مورد جایگاه ایران در آسیا نیز می‌گوید: راگبی ۱۷ یا ۱۸ سال است که وارد ایران شده اما در حال حاضر از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود، رئیس فدراسیون جهانی راگبی هم گفته ایران به راحتی قدرت‌های چهل ساله راگبی را پشت سر گذاشت.

کاپیتان تیم ملی راگبی، ژاپن را یکی از تیم‌های خوب راگبی آسیا می‌داند و می‌گوید: ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی در کنار ایران چهار قطب رشته راگبی در آسیا محسوب می‌شوند.

خادمی اضافه می‌کند که در جهان، استرالیا قهرمان است و ایرلند، انگلیس، آفریقا جنوبی و فیجی از دیگر کشورهای قدرتمند راگبی محسوب می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه از المپیک لندن، راگبی به شکل آزمایشی به رشته‌های المپیکی اضافه شد، می‌افزاید: در المپیک ریو، راگبی از رشته‌های اصلی بود که در آن دوره فیجی قهرمان شد.

خادمی با تصریح اینکه راگبی پر تماشاگرترین رشته ورزشی جهان به شمار می‌رود، اضافه می‌کند: ایران در انتخابی المپیک حاضر بود و در غرب آسیا در دور اول قهرمان شد و در مرحله دوم انتخابی در آسیای میانه به مقام اول دست یافت اما در مرحله آخر که به میزبانی هنگ کنگ بود، ژاپن اول و ایران پنجم شد.

کاپیتان تیم ملی راگبی خاطرنشان می‌کند: در آن دوره از بازی‌ها، سه مسابقه را با برد پشت سر گذاشتیم اما بازی را به تیم‌های ژاپن و هنگ کنگ واگذار کردیم تا آن دو تیم فینالیست شوند.

خادمی در پاسخ به این سوال که علت قدرتمندی تیم ژاپن در راگبی چیست؟ می‌گوید: راگبی در ژاپن قدمتی هشتاد ساله و بازیکنان زیاد و خوبی در ترکیب دارد، از طرفی لیگ ژاپن بعد از فرانسه دومین لیگ راگبی معتبر دنیاست.

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران یادآور می‌شود که ایران از ابتدای فعال شدن راگبی مقام‌های خوبی را کسب کرده است، عناوینی نظیر قهرمانی مسابقات سید ۴ آسیا قزاقستان ۲۰۱۸، قهرمانی مسابقات بین المللی ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ کیش، قخ مانی سید ۳ آسیا اندونزی ۲۰۱۰، نایب قهرمانی سید ۲ تایلند ۲۰۱۱، نایب قهرمان seven هندوستان ۲۰۱۲، سوم سید بندی ۲۰۱۴ قطر، سه مانی لیگ برتر ایران ۸۷،۸۹،۹۰،۹۱،۹۲،۹۳ با تیم فارس، قهرمانی لیگ برتر هفت نفره با اوتانا فارس چهار دوره، قهرمان لیگ برتر ساحلی، سه دوره، قهرمان آسیایی هندوستان، آسیای میانه ۲۰۱۵، قهرمانی غرب آسیا ۲۰۱۴ امارات و…

خادمی که تاکنون ۴ بار عنوان آقای ترای (گل) و ۴ بار عنوان بهترین بازیکن ایران را در کارنامه دارد، می‌گوید: من یک آتش‌نشان هستم، اگرچه یک نیروی شرکتی محسوب می‌شوم و حتی قراردادی هم نشده‌ام.

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران که روزانه حداقل ۴ ساعت تمرین ورزشی دارد، ساکن شهر اردکان (سپیدان) است و ادعا می‌کند که این شهرستان قطب راگبی ایران محسوب می‌شود زیرا در این شهر ۶ ملی پوش راگبی داریم که یکی از آنها جزو بهترینهای تیم ملی هست.

خادمی در مورد لژیونر شدنش هم می‌گوید: من تنها راگبی باز ایرانم که امسال به عنوان لژیونر به تیم المپیو پاریس پیوستم، قراداد یکساله دارم و در بندهای قراردادم ذکر شده که علاوه بر بازی، در دوره‌های مربیگری هم شرکت کنم؛ البته لیگ فرانسه از معتبرترین لیگ‌های جهانی محسوب می‌شود.

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران در خصوص مشکلات این رشته ورزشی در ایران می‌گوید: با توجه به نوپا بودن این رشته همه فکر می‌کنند راگبی همان فوتبال آمریکایی است، اما اینگونه نیست، سبک بازی آنها تفاوت دارد، در فوتبال آمریکایی محدودیت خطا وجود ندارد اما در راگبی پاس‌ها رو به جلو و تکل هم از شانه به پایین است.

خادمی در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم آنکه چهار سال کاپیتانی تیم ملی راگبی و کسب این افتخارات، کمتر شناخته شده هستید؟ می‌گوید: راگبی پخش تلویزیونی ندارد، بازی‌های بین‌المللی تیم ملی ایران و سایر تیم‌ها را کمتر کسی دیده و… این در حالیست که تنها چند روز بعد از انعقاد قراردادم در پاریس، احساس کردم مردم طور دیگری مرا نگاه می‌کنند، بعد متوجه شدم که باشگاه عکس مرا منتشر کرده و توضیحاتی در مورد قراردادم داده و همه جا از این قرارداد صحبت می‌شود که یک ایرانی به لیگ راگبی فرانسه وارد شده است؛ این در حالی بود که حتی در وطن خودم و حتی شهری که در آن به دنیا آمده و زندگی می‌کنم، خیلی‌ها مرا نمی‌شناسند.

اولین لژیونر راگبی ایران در مورد برگزاری لیگ برتر راگبی کشور با یادآوری اینکه هشت تیم در این لیگ حاضر است و بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شود، می‌گوید: لیگ یک هم در ایران برگزار می‌شود.

خادمی، با بیان اینکه در ایران علاوه بر استادیوم آزادی، شیراز هم یک زمین راگبی دارد، سقف قرارداد در ایران را ۵ میلیون تومان اعلام و اضافه می‌کند که خیلی‌ها در این رشته پرداختی و دریافتی ندارند.

کاپیتان تیم ملی راگبی با تصریح اینکه تنها یک بار آن هم سال ۸۷ و بعد از کسب مقام آسیایی، در سطح فارس مورد تجلیل قرار گرفته است، می‌گوید: آن زمان دوره مدیرکلی آقای خدابخش بود که قرار شد زمینی به ما بدهند، حتی هزینه سند نویسی هم دریافت کردند اما تا امروز خبری نشده است.

خادمی در نهایت از نماینده مردم اردکان فارس در مجلس، رئیس اداره ورزش سپیدان، شهردار و فرمانده آتش نشانی این شهر، مؤسس راگبی فارس و مدیر تیم اوتانا و … خیلی‌های دیگر که در مسیرهای مختلف او و ورزشکاران تیم راگبی را حمایت و همراهی کرده و می‌کنند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.