صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / سهم ما در مشهد نسبت به فضای کتابخانه عمومی فاصله دارد
سهم ما در مشهد نسبت به فضای کتابخانه عمومی فاصله دارد

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سهم ما در مشهد نسبت به فضای کتابخانه عمومی فاصله دارد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز سهم ما در مشهد نسبت به فضای کتابخانه عمومی فاصله دارد و با قطع نظر از کتابخانه‌های خصوصی، ما هنوز نتوانستیم به وضعیت مناسب پایتخت فرهنگی جهان اسلام که مشهد است، برسیم.

پژمان فر

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین نصراللّه پژمانفر که امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی این گونه به ما القاء می‌کردند که ایرانی جماعت هر اقدامی بکند، نتیجه‌ای ندارد و متاسفانه با این کار فضای وابستگی و عدم اعتماد به‌نفس را در ما منتقل می‌کردند اما به لطف خدا امروز در دنیا گفته می‌شود که ایرانی هرچه اراده کند به آن دست پیدا می‌کند و ما این را ثابت کردیم. 

وی ادامه داد: علی‌رغم همه سختی‌ها ما امروز نشان دادیم که می‌توانیم و این یک باور عمومی است که در دنیا خودش را نشان داده است و در همه عرصه‌ها هم همینطور است. ما نشان دادیم که می‌توانیم این کار را بکنیم و اعتمادی که به نیروهای جوان به جامعه ما شد، نشان دهنده این است که باید از این مسیر استفاده کنیم و آن ظرفیت‌ها را در میدان به کار گیریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه بیش از همه در مجلس مدنظر است، این است که ما می‌توانیم نیروهای توانمندی داشته باشیم؛ به شرط این‌که به آن‌ها فرصت دهیم تا کارهای نشدنی تحقق یابد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: همه تلاش کردند و این تلاشی بود که نتیجه آن روشن شده است. در عین حال ما امروز در مشهد از لحاظ پراکندگی مکان کتابخانه فاصله داریم و امیدواریم خیرین کمک کنند. آنچه امروز می‌تواند مشکلات ما را حل کند، حضور مردم است و حضور دولت نیست، باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم به میدان بیایند. امروز اداره کردن کشور با این هزینه‌ها خیلی راحت نیست و اینجا باید کمی تلاش کنیم. 

وی افزود: یکی از مصوباتی که باید در صحن علنی تصویب شود، هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است؛ یعنی هر خیری کاری بکند، طبق قانون امسال این هزینه‌ها قابل قبول مالیاتی است و چراغ سبزی به خیرین است تا در این حوزه قدم بگذارند و به لطف خدا این مصوبه رأی آورد، مصوب شد و ان‌شاءاللّه در صحن هم مصوب می‌شود. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما به راه‌اندازی این پروژه‌های بزرگ افتخار می‌کنیم، اضافه کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور با همت نهاد کتابخانه‌ها، مردم و مسئولین می‌توانیم بحث کتابخانه‌ها را ادامه دهیم و این نگاه که توسعه فناوری نوین جایگزین کتابخانه می‌شود، نگاه بسیار غلطی است. ما امروز به فیزیک کتاب نیاز داریم و آموزش و پرورش ما اشتباه کرد که شخص کتابدار را از مدارس حذف کرد چون کم کم کتابخانه‌ها هم از رونق افتاد و بچه‌های ما کتاب نمی‌بینند و این آسیب بزرگ در جامعه ماست و کتاب باید به عنوان بزرگ‌ترین نیاز انسان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.