صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت صنعا اقدام سازمان ملل برای توقف تحرکات نظامی در حدیده را خواستار شد

دولت صنعا اقدام سازمان ملل برای توقف تحرکات نظامی در حدیده را خواستار شد

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل خواست طرف مقابل درگیری را جهت توقف تنش‌های نظامی در حدیده تحت فشار بگذارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزارت خارجه دولت نجات ملی در صنعاء در نامه‌ای که برای دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک ارسال کرد، ائتلاف عربی و نیروهای دولت مستعفی یمن را مسؤول ادامه تنش‌های نظامی و ممانعت از اجرای توافق‌های انجام شده در مذاکرات سوئد دانست.

به گزارش سایت النشره، این وزارتخانه در ادامه پیام خود اعلام کرد: نیروهای ائتلاف عربی در کنار استمرار نقض آتش‌بس در حدیده که تعداد آن به بیش از ۴۶۰۰ مورد رسیده است، عصر شنبه نیز دو لشکرکشی از سمت شرق منطقه الدریهمی در حدیده داشتند.

همچنین وزارت خارجه دولت نجات ملی گزارش داد، ائتلاف عربی و مزدوران آن به ساخت پایگاه‌ها و پیشروی خود با استحکامات و مهمات ادامه می‌دهند، این در حالیست که جنگنده‌های دشمن به پروازهای خود بر فراز شهر حدیده و برخی مناطق ادامه داده و گهگاهی این مناطق را بمباران می‌کنند، این جنگنده‌ها عصر پنج‌شنبه ۳۱ ژانویه گذشته ۱۶ حمله هوایی انجام دادند.

این وزارتخانه در ادامه بر پایبندی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بالاترین حد ممکن به اصل خویشتن‌داری و رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل و نیز تعهدات خود در مذاکرات سوئد تاکید کرده و نقض مستمر آتش‌بس در حدیده از سوی ائتلاف عربی را چالشی آشکار برای قطعنامه‌های سازمان ملل، تهدیدی جدی برای توافق‌های سوئد و نیز شکست تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن دانست.

وزارت خارجه صنعا در پایان از سازمان ملل خواست کشورهای متخاصم و مزدوران آنها را برای توقف تنش‌ نظامی، عمل به تعهداتشان در توافقنامه سوئد، همکاری جهت حل سایر مسایل به ویژه افتتاح فرودگاه صنعا، توافق با اقدامات اقتصادی و حرکت به سوی مذاکراتی برای دستیابی به راه‌حلی جامع تحت فشار بگذارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.