صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دادگاه سلمان العوده، فعال عربستانی برای سومین بار به تاخیر افتاد
دادگاه سلمان العوده، فعال عربستانی برای سومین بار به تاخیر افتاد

دادگاه سلمان العوده، فعال عربستانی برای سومین بار به تاخیر افتاد

در حالیکه نگرانی‌هایی نسبت به صدور غیرمنتظره حکم اعدام برای شیخ سلمان العوده، فعال عربستانی وجود دارد، جلسه دادگاه او برای سومین بار به تاخیر افتاد.

سلمان العوده

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، در حالی که مسؤولان عربستانی اخبار منتشر شده درباره تاخیر مجدد جلسه محاکمه شیخ سلمان العوده، یکی از مهم‌ترین نمادهای بیداری در این کشور را به صورت رسمی تایید یا تکذیب نکردند، پسر او دکتر عبدالله العوده با انتشار توییتی اعلام کرد که جلسه دادگاه پدرش برای سومین بار به تاخیر افتاده است.

عبدالله العوده توییت کرد، هیچ طرحی برای حل مساله یا آزادی پدرش وجود ندارد.

اخبار منتشر شده درباره تعلیق جلسه دادگاه العوده در محافل عربستان جنجال به پا کرده و برخی پیش‌بینی کردند که مسؤولان عربستانی قصد اعدام او را دارند، این مساله موجب نگرانی وکلای مدافع العوده در پاریس شده است.

پس از آنکه خبرگزاری‌های غیرعربستانی و رسانه‌های عربی نیز به نقل از آنها روز یکشنبه از تعیین تاریخی برای جلسه غیرمنتظره رسیدگی به پرونده شیخ سلمان العوده خبر دادند، بحث و جدل درباره اهداف عربستان از پرونده شیخ العوده دوباره آغاز شدند.

فرانسوا زیمرای، مارک بونان، جسیکا ونیل وکلای العوده در پاریس پیشتر درباره این جلسه صحبت کرده بودند اما ریاض هیچ‌گونه توضیح رسمی درباره آن نداده و آن را تایید یا تکذیب نکرده است.

وکلای مدافع العوده پیش از این نگرانی خود از صدور حکم اعدام برای العوده را ابراز داشته و تاکید کرده بودند که اطلاعی از علت واقعی این درخواست دادستانی ندارند و نمی‌دانند که این درخواست برای جلسه اعلام حکم اعدام است یا یک جلسه عادی است.

از طرفی ریاض نیز به وکلای عربستانی اجازه ارتباط با خارج را نمی‌دهند، به این ترتیب کشف حقیقت ماجرا برای وکلای او دشوار شده است.

با وجود اینکه جلسات دادگاه العوده بارها به تاخیر افتاده‌اند اما چهره‌های سرشناس مطبوعاتی و سیاسی داخل عربستان صدور غیرمنتظره حکم اعدام برای او را که تنها برای انتشار چند توییت بازداشت شده، بعید نمی‌دانند، به ویژه که شیخ العوده به چهره‌های برجسته جنبش اخوان المسلمین وابسته است، گروهی که به ترکیه و قطر نزدیک است و این دو کشور به ویژه پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول به دو دشمن سرسخت عربستان تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.