صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / «خون خدا» و چالش ایفای نقش اول بدون دیالوگ!
«خون خدا» و چالش ایفای نقش اول بدون دیالوگ!

اخلاقی‌راد بیان کرد:

«خون خدا» و چالش ایفای نقش اول بدون دیالوگ!

روز گذشته دومین ساخته بلند مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در حالی اکران شد که نقش اصلی آن را رضا اخلاقی‌راد ایفا می‌کند. بازیگری که با آثار محدودش توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی بدرخشد.

روز گذشته دومین ساخته بلند مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در حالی اکران شد که نقش اصلی آن را رضا اخلاقی‌راد ایفا می‌کند؛ بازیگری که با آثار محدودش توانسته در جشنواره‌های بین‌المللی بدرخشد.

شاید نام رضا اخلاقی‌راد برای خیلی از مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما آشنا نباشد، اما او علی‌رغم آثار محدودش در سینما با بازی در فیلم «لِرد» توانایی‌های خود را به‌خوبی به همه ثابت کرد. وی که با ایفای نقش اصلی در این فیلم سینمایی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم آنتالیا از آن خود کند و در جشنواره فیلم کن مورد توجه برخی از منتقدان قرار گیرد، امسال در جشنواره سی و هفتم با فیلم «خون خدا» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. با این بازیگر درباره نقشش در این اثر و تأثیری که فیلم «لرد» در مسیر حرفه‌اش داشته، گفت‌وگو کردیم.

**نداشتن دیالوگ در «خون خدا» و به وجود آمدن چالش برای بازیگر

رضا اخلاقی‌راد درباره نقشی که در فیلم «خون خدا» ایفا کرده و چگونگی همکاری‌اش با کارگردان این اثر، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: هر بازیگری از نقش‌هایی که می‌تواند او را درگیر کند و به چالش بیندازد، استقبال می‌کند. مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان این اثر، دوست قدیمی من بود و این اعتماد را به من داشت؛ البته وی با دیدن فیلم «لرد» در کن بیشتر به یقین رسید که ما باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم. خوشبختانه این اتفاق به‌واسطه «خون خدا» افتاد و خیلی هم به خاطر حضور در این اثر خوشحال هستم. چون تجربه دل‌انگیزی بود و با توجه به اینکه یک‌سری محدودیت‌ها در این نقش داشتم، مثل نداشتن دیالوگ و …؛ می‌توانست برای هر بازیگری چالش‌برانگیز باشد.

** دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم «لرد» کلاً منتفی است

بازیگر فیلم «فصل شکار» با اعلام اینکه دریافت پروانه نمایش و اکران فیلم «لرد» کلاً منتفی شده است، درباره تأثیر این فیلم بر کارنامه کاری خود و انتخاب فیلم «خون خدا» اظهار کرد: متأسفانه آن‌طور که باید و شاید اخبار پوششی در فیلم «لرد» برای من اتفاق نیفتاد. من باید به این متکی می‌شدم که از یک‌سری از همکارها و دوستانی که دارم و کاملاً به من اعتماد می‌کنند، بهره ببرم. این اتفاق به‌واسطه عباس‌میرزایی برای من افتاد، اما ایده‌آل من این بود که وقتی در جشنواره کن حضور داشتم و جایزه‌ای گرفتم، این اتفاق خیلی بهتر از این بیفتد. در هر صورت این اتفاق من را وادار به این کرد که از حداقل پیشنهادهایی که دارم بهترین انتخاب‌ها را داشته باشم. فکر می‌کنم برای نفس بازیگری این اتفاق در «خون خدا» افتاده است. حال خروجی کار را نمی‌دانم که مورد اقبال قرار می‌گیرد یا نه، اما خودم از این تجربه راضی هستم و البته بقیه‌ آن به بخش کارگردانی قضیه برمی‌گردد، ولی برای بخش بازیگری خودم می‌توانم از خود دفاعی داشته باشم.

** «خون خدا» تناقض‌های مخاطب را به سخره می‌گیرد

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه «خون خدا» یک تم مذهبی دارد، چه تأثیراتی می‌تواند روی مخاطبان بگذارد، خاطر نشان کرد: اگر مخاطبان گاردهای ذهنی خود را باز کنند و تنها دنبال سلبریتی نباشند، منتظر این نباشد که حتماً باید یک چهره ببینند، باید به اثر دل بدهند و آن را به‌عنوان یک قصه سرراست و بدون قضاوت به تماشا بنشینند، فکر می‌کنم مخاطبان می‌توانند این فیلم را دوست داشته باشند؛ چون با دل انسان‌ها کار می‌کند و تناقض‌هایشان را به سخره می‌گیرد. بعضی از مسائلی که درون انسان‌ها است، گاهی باید به آن‌ها تلنگر زد و خود واقعی‌شان را به خودشان نشان دهیم.

** فرصت دیده‌شدن در محیطی به اسم جشنواره فجر

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه فیلم «لرد» که برای شما با دریافت جایزه بین‌المللی هم همراه بود، در کشور اکران نشد، فکر می‌کنید «خون خدا» بتواند شما را بیش از گذشته به مخاطبان سینما معرفی کند، بیان کرد: شاید چنین صحبتی خاضعانه باشد، اما اصلاً به این موارد فکر نمی‌کنم. عقیده دارم که من مسئول هستم در زمانی که درگیر یک پروژه‌ای که می‌شوم به آن مسئولیت دارم و نباید قائل به نتیجه باشم که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. ما اصلاً نمی‌دانستیم چه اتفاقی قرار است برای این فیلم بیفتد، اصلاً انتخاب شود یا خیر. اما طبیعی است که فرصت دیده ‌شدن در یک فضا و در یک محیطی به اسم جشنواره فجر که خیلی از بزرگان سینما هستند به من این دلگرمی را بدهد که حداقل در کشور خودم زیاد غریبه نباشم.

**قبلاً هم جایزه گرفته‌ام

وی درباره اینکه چقدر احتمال دریافت سیمرغ برای بازی در این نقش را دارد، تصریح کرد: تا یار که را خواهد و میلش به که باشد. قبلاً جایزه دریافت کرده‌ام البته خب این جایزه یک شکل و شرایط دیگری دارد، ولی همان موقع که در کن جایزه گرفتم یک دقیقه بعد همه چیز تمام شد، یعنی فقط همان لحظه دریافت جایزه برای من مهم است. فکر می‌کنم من عوض نشدم و همان بچه ۱۰ ساله‌ای هستم که هنوز دیوانگی‌های قدیم خود را دارم. هر انسانی اگر یادش بیفتد که کیست، می‌تواند با این عشقش زندگی کند، بقیه آن بهانه است.

وی در خاتمه درباره اینکه چه راهکارهایی به کار می‌برد که بتواند نقش‌های خود را به‌خوبی ایفا کند، گفت: تلاشم را خیلی می‌کنم و فکر می‌کنم بازیگری یک شغل است، یعنی چیز بیشتری نیست و باید آن را درست انجام داد.

گفت‌وگو از هنگامه ملکی

*اداره کل اخبار چند رسانه ای*

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.