صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جمشیدیه زیر نظر وکلا و قضات ساخته شد
جمشیدیه زیر نظر وکلا و قضات ساخته شد

کارگردان فیلم:

جمشیدیه زیر نظر وکلا و قضات ساخته شد

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی جمشیدیه با بیان اینکه «در بیش از 50 جلسه دادگاهی حضور داشتم» گفت: فیلم سینمایی جمشیدیه تحت نظارت و مشاوره وکلا و قضات ساخته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری فیلم سینمایی جمشیدیه با حضور عوامل فیلم از جمله فردین خلعتبری تهیه کننده و آهنگساز، آرش قاسمی صداگذار و سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته‌آ پناهی ها، ستاره پسیانی ازجمله بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه ای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
یلدا جبلی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی جمشیدیه گفت: در شرایط فعلی مانند جمشیدیه زندگی می کنیم و تلاش کردم با صداقت تصاویر به سمت شعار نروم.
وی با اشاره به اینکه با این موضوع، فیلم های بسیار کمی ساخته شده اند اظهار کرد: ما به دنبال نشان دادن دادگاه و رضایت گرفتن نبودیم بلکه جمشیدیه، موضوع دیگری را پیگیری می کند و این انتخاب من به عنوان کارگردان بوده که بخش های خارج از موضوع را کمتر نشان دهم.
جبلی با بیان اینکه «بیش از ۵۰ دادگاه حضور داشتم» تأکید کرد: دادگاه های مانند دادگاه فیلم جمشیدیه، در واقعیت با تصور ذهنی ما متفاوت هستند؛ اگر در دادگاه های مختلف حضور نمی یافتم شاید فضاها به چیزی که در ذهن ما شکل گرفته اند نزدیک تر می شد؛ اما من به آنچه دیدم وفادار ماندم.
وی همچنین با بیان اینکه جمشیدیه، داستانی آپارتمانی نیست تصریح کرد: گاهی جبر فیلم سازی، عوامل را به سمت ساخت فیلم هایی از این دست می برد؛ در غیر این صورت فیلم سازان خیلی علاقه دارند که آنچه را فکر می کنند، به تصویر بکشند.
کارگردان جمشیدیه در خصوص انتخاب زوج هنری حامد کمیلی و سارا بهرامی، تصریح کرد: قصد داشتم زوجی را انتخاب کنم که احساس آشنایی را در مخاطب ایجاد کند زیرا ما به دلیل محدودیت ها نمی توانیم روابط زن و شوهر را به نمایش بگذاریم؛ این آشنایی موجب ایجاد حس خوب در مخاطب می شد.
به گفته وی، جمشیدیه این موضوع را به تصویر می کشد که در احوال این شهر قصه، زندگی هر کدام از ما می تواند در صدم ثانیه ای تغییر کند.
جبلی در خصوص انتخاب کیومرث پوراحمد برای بازی در این فیلم نیز گفت: ایشان گزینه مناسبی برای نقش پدر بود و در میان مردم بازخورد خوبی داشته ایم.
فردین خلعتبری اظهار کرد: جمشیدیه را زندگی کردیم و ساختیم و در ادامه حیات، با من زندگی خواهد کرد؛ همانطور که مخاطب، این حس را تجربه خواهد کرد.
سارا بهرامی نیز با بیان اینکه «دغدغه داشتم که بازی تکراری را ارائه نکنم» تأکید کرد: من جایزه را دوست دارم و خدا را شکر می کنم که سیمرغ دارم اما هرگز برای دریافت سیمرغ، نقشی را بازی نمی کنم؛ هرچند جشنواره و دریافت سیمرغ برای من بسیار وسوسه انگیز است.
وی با بیان اینکه «دو نقد در این روزها بسیار قلب من را شکست» تأکید کرد: لمپن بودن، جزوی از جامعه امروز ما شده است؛ این فیلم شاید به یاد مملکت دور از کتاب و فرهنگ بیاید که می توانیم با ادبیات و فلسفه از خود دفاع کنیم.
وی عنوان کرد: از همین تریبون به بازیگری که سیمرغ را به خانه می برد، تبریک می گویم و من پای انتخابم ایستاده ام و از آن دفاع می کنم.
فراهنگ**۷۵۶۱**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.