چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / جلسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با حضور رییس ستاد اجرایی فرامین امام (ره)

جلسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با حضور رییس ستاد اجرایی فرامین امام (ره)

جلسه امروز عصر (دوشنبه، ۱۵ بهمن) فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با حضور رییس ستاد اجرایی فرامین امام (ره) فعالیت‌های این ستاد اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این جلسه فراکسیون تولید و اشتغال مجلس که در محل ستاد اجرایی فرامین امام (ره) و با حضور رییس این ستاد اجرایی، معاونین وی و مشاوران این ستاد برگزار شد، فعالیت‌های ستاد اجرایی فرامین امام (ره) در حوزه اشتغال، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، سازندگی و آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ابتدا غلامرضا کاتب رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، با اشاره به اهمیت فعالیت‌هایی که این ستاد در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، تاکید کرد که اکنون ستاد محور را بر اشتغال قرار داده است.
همچنین محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرامین امام (ره) در خصوص فعالیت‌های مختلف این ستاد گزارش‌هایی را به اعضای فراکسیون ارائه کرد و به سوالات اعضای فراکسیون پاسخ داد.

مخبر ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهراء(س)، در خصوص فعالیت‌های ستاد متبوع خود گفت: در ستاد اجرایی فرامین حضرت امام خمینی (ره) محور اصلی فعالیت را اشتغال قرار داده‌ایم و اشتغال از فرد آغاز شده است تا بحث گروه و بنگاه محور و بحث‌ بنگاه‌های متوسط و در نهایت بنگاه‌های بزرگ که اکنون در حال ایجاد هستند. هیچ کاری در ستاد که نفعش برای محرومین نباشد، نداریم. ما تصمیم گرفتیم بنگاه‌های بزرگ را به مناطق محروم ببریم. مثلا نیروگاهی را به خاف بردیم، کاغذ را در شادگان قرار دادیم. ما در این ستاد چند خط قرمز هم داریم، برای مثال محوریت اصلی اشتغال است، جهت تمام فعالیت‌ها محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی محرومین است، تمام فعالیت‌ها منطبق بر اقتصاد مقاومتی است. به هیچ وجه با مردم رقابت نمی‌کنیم، وقتی می‌بینیم مردم توان انجام کاری را دارند، کمک می‌کنیم. بیش از ٣٠٠ شرکت و بنگاه را به مردم واگذار کرده‌ایم. ایده و نصب دوربین‌هایی که در جاده برای کاهش تصادفات استفاده می‌شود، توسط ما صورت گرفته است.
وی افزود:با دولت هم رقابت نمی‌کنیم، ما در مواردی ورود می‌کنیم که ضرورت کشور است یا بیش از ضرورت کشور است، برخی کارها را اگر انجام ندهیم افراد دیگری انجام نمی‌دهند. در خوزستان یکی از معضلات، تفاله نیشکر است که منشا آلودگی هم هست. ما روندی را طراحی کردیم که از این معضل کاغذ تولید کنیم که کارهای آن را هم انجام دادیم. ما در هورالعظیم در میدان مشترک، نفت استخراج می‌کنیم، ١۴٣ شرکت در آن‌جا کار می‌کنند که ١٣٩ شرکت ایرانی هستند. یا در بحث دارو، داروهای ضدسرطان تولید کردیم که این موضوع موجب شد  ٢٠٠ میلیارد تومان از جیب بیماران سرطانی کمتر هزینه شود. ما در اصل ۴۴ غیر از مخابرات حضور و سهمی نداریم، کار ما احداث و ایجاد است، تمام مراکز را از طرق مختلف اگر امکانش باشد واگذار می‌کنیم، هر فعالیتی که داریم اگر هر متقاضی اهلیت کار را داشته باشد، واگذار می‌کنیم، ما از هرگونه رانت جدا پرهیز می‌کنیم. ما هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم. هرجا دولت گیر کرد، ما به یاری‌اش رفته‌ایم.

مخبر تصریح کرد: مفسدین کشور همه در زمین ما بازی کردند، در حوزه نفت و بیمه و امثالهم، یک‌بار این موارد را در ستاد نمی‌بینید، با هر کسی معامله نمی‌کنیم و هر کاری نمی‌کنیم، نزدیک ٨٠٠ هزار نفر سهامدار داریم و قصد داریم تا  ۴ سال آینده این ظرفیت را به سه میلیون سهامدار برسانیم. در ستاد اجرایی یک فعالیت که مالیاتش پرداخت نشود یا مشمول معافیت شود، نداریم، پیش از این‌که سود را تقسیم کنیم، مالیات را پرداخت می‌کنیم، ما از معافیت‌های مالیاتی که گاهی حقمان بوده، استفاده نکرده‌ایم. فعالیت‌های شرکت‌های ما به‌صورت آن‌لاین مشاهده می‌شود. تمام پذیرش‌های ما با مصاحبه و آگهی عمومی است، اگرچه شاید چند معاون را خودمان انتخاب کنیم ولی موارد دیگر از طریق آزمون ورودی پذیرش می‌شوند و در طول کار خود ارزیابی می‌شوند، این افراد بر اساس قوانین و آزمون‌ها جذب می‌شوند. ما هفتگی ١٠٠ شغل در ٣١ استان ایجاد می‌کنیم و در تمام استان‌ها به یک شکل حضور داریم.
وی اظهار کرد: ما در ستاد در مباحث به‌صورت تخصصی ورود نمی‌کنیم، با مردم و دولت رقابت نمی‌کنیم و بخش خصوصی را پرورش می‌دهیم، ما در بنیاد برکت ۴٠ نفر پرسنل داریم، کل اعضای ستاد هم ٢٠٠ نفر هستند. ما در این حوزه‌ها به نخبگان که ۵ درصد سهام را دارند، کمک می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم، ما پناه مردم برای اشتغال هستیم.

سپس کارشناسان حوزه‌های مختلف این ستاد اجرایی، عملکرد حوزه خود را برای اعضای فراکسیون توضیح دادند.
در این جلسه راهکار هایی که با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرامین امام (ره) در جهت محرومیت‌زدایی و پژوهش‌های بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف انجام شده است، از سوی کارشناسان و نخبگان مراکز دانش‌بنیان توضیح داده شد.
حسین افضلی نماینده مردم اقلید، در این جلسه پیشنهاد داد که درخواست داده شود تا رییس ستاد اجرایی فرامین امام (ره) در جلسه مجلس حضور پیدا کند و دستاوردهای بنیاد برکت ستاد را برای تمامی نمایندگان تشریح کند.
کاتب نیز با این موضوع موافقت کرد و بیان کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
در این جلسه همچنین از سوی برخی اعضای فراکسیون، پیشنهاد شد که طلب بنیاد برکت از دولت با بدهی بنیاد به بانک‌ها تهاتر شود تا فعالیت ستاد در آبادی کشور تسهیل شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.