صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بنیامین و عبور از روزهای سخت
بنیامین و عبور از روزهای سخت

بنیامین و عبور از روزهای سخت

نویسنده و کارگردان انیمیشن «بنیامین»، با بیان اینکه فیلمنامه جدی ترین مشکل امروز انیمیشن محسوب می شود، گفت: برای ساخت « بنیامین » روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و اگر همدلی و پشتکار تیم سازنده نبود بنیامین به سرانجام نمی رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن عنایتی عصر دوشنبه در نشست رسانه ای این فیلم انیمیشن در پردیس ملت کاخ رسانه ای جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: شش ماه پیش‌تولید و دو سال تولید برای آماده شدن بنیامین با کمک دوستان انجام شد. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و اگر همدلی و پشتکار تیم سازنده نبود بنیامین به سرانجام نمی رسید.
وی با اشاره به اینکه سختی کار در حوزه انیمیشن از مرحله پیش تولید شروع می شود، گفت: جدی ترین مشکل ما در حال حاضر فیلمنامه انیمیشن است چون هنوز تکلیف این ژانر مشخص نیست در حالی که ما اعتقاد داریم فیلم، اول باید فیلم باشد و بعد در ژانر انیمیشن یا کودک تعریف شود.
کارگردان انیمیشن «بنیامین» با انتقاد از نحوه بلیت فروشی فیلم کودک، توضیح داد: وقتی فیلمی که در جشنواره حضور دارد در ژانر کودک است بنابراین باید بلیت فروشی طوری باشد که مخاطب کودک در سینمای مردمی بیاید و این فیلم را ببیند.
وی تاکید کرد: حضور انیمیشن در جشنواره امسال خیلی خوب بوده اما ما توقع بیشتری داریم بنابراین باید یک آسیب شناسی جدی در این حوزه انجام شود چون فیلم کودک شرایط خاص خودش را دارد.
عنایتی که با یک تیم جوان انیمیشن بنیامین را تولید کرده است درباره همکاران خود گفت: تیم جوان ما ۵ سالی است که در کاشان فعالیت می کند و معتقدم که از اقتضائات انیمیشن این است که جوان ها بیشتر به آن علاقه دارند.
نویسنده «بنیامین» درباره مخاطب فیلمش نیز توضیح داد ما یک مخاطب هدف داشتیم و بعد داستان پردازی را به سمتی بردیم که یک سری اطلاعات در دل قصه جا دادیم که هم بزرگسالان می توانند چیزهایی که می خواهند از آن بازه تاریخی بگیرند ولی مخاطب هدفمان همان کودک است.
عنایتی خاطرنشان کرد: موضوع این فیلم در قالب خاصی نیست اما ما سعی کردیم منجی را متفاوت تر و قابل فهم به کودک ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه ما در این انیمیشن از شخصیت های ۸ تا ۱۱ ساله استفاده کردیم، گفت: البته وقتی با این کاراکترها قصه تعریف می کنیم قاعدتا بیشتر برای کودکان است. یک سری المان ها درقصه هست که کم و بیش مخاطب نوجوان یا حتی بزرگسال هم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
در ادامه این نشست مصطفی حسن آبادی تهیه کننده این مستند نیز، گفت: ما در جشنواره امسال شرکت کردیم ولی شاید خیلی از دوستانی که اینجا هستند بار اولی است که متوجه می شوند انیمیشن در این جشنواره بود.
وی با ابراز گلایه هایی نسبت به مدیران جشنواره، اظهار داشت: مسئولان نسبت به پارسال چند امتیاز به ما دادند، جایزه برای انیمیشن گذاشتند و سعی کردند از نگاه خودشان یک اهمیت به انیمیشن بدهند که شاید از دید مسئولان یک منت بزرگ به حساب بیاید ولی ما خودمان را در این جشنواره یک مهمان ناخوانده می دانیم.
حسن آبادی در ادامه افزود: یکی از امتیازهای بزرگ کار ما همکاران خیلی جوان و باانگیزه است چرا که همین الان هم همه بچه ها برای کارهای بعدی انگیزه خیلی خوبی دارند.
این تهیه کننده انیمیشن گفت: یکی از امتیازهای کار ما زمان انجام این کار بود که تتوانستیم این کار را در دو سال جمع کنیم که برابر با حداکثر زمان فیلم هایی است که در سینما ساخته می شود و با توجه به اینکه کار اول ما بود و همه بچه ها کار اولشان بود، فکر می کنم یک موفقیت بزرگ کسب کنیم که توانستیم در این بازه زمانی کار را جمع کنیم و با توجه به محدودیت هایی که داشتیم کار خوبی ارائه کنیم.
تینا هاشمی صداپیشه «بنیامین» هم در ادامه گفت: این انیمیشن به عنوان یک انیمیشن ایرانی و به عنوان سینمای کودک برایم خیلی جذاب بود. چون کودکان خیلی به انیمیشن نیاز دارند و به کارهایی که در سینما بتوانند با آن ارتباط بگیرند.
وی افزود: در سینمای ما کار کودک خیلی کم داریم. احساس می کنم برای بچه ها، کودکان و نوجوانان، حتما باید فکر اساسی شود. اگر ده فیلم ساخته می شود، حداقل ۵ فیلم برای کودکان ساخته شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، در این نشست محسن عنایتی (نویسنده و کارگردان)، مصطفی حسن آبادی (تهیه‌کننده)، حامد فرهادی (کارگردان هنری)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، امیر زند (مدیر دوبلاژ)، فرشید جلیلی‌نژاد (صداگذار)، علیرضا زارع (سرپرست متحرک‌سازی)، میلاد مزرعتی (کامبوزیت)، ابوالفضل مزرعتی (جلوه‌های ویژه)، مسعود مزرعتی (جانشین تولید)، علی‌اکبر مزرعتی (شبیه‌سازی مو و لباس) حضور داشتند و محمود گبرلو اجرای آن را برعهده داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ ** ۹۲۴۶ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.