صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / استقبال سوسیال دموکرات‌های اروپا از تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ برجام
استقبال سوسیال دموکرات‌های اروپا از تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ برجام

استقبال سوسیال دموکرات‌های اروپا از تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ برجام

سوسیال دموکرات‌های اروپا در بیانیه‌ای از تلاش‌های انجام‌شده برای حفظ توافق هسته‌ای(برجام) استقبال کردند.

اینستکس

به گزارش کسب و کار نیوز، در این بیانیه آمده است:
سوسیال دموکرات‌های اروپا ایجاد اینستکس – ساز و کار مالی مورد انتظاری که قرار است دادوستد مشروع میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران را تسهیل کند -توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا را گرامی می‌دارد. اس‌پی‌وی رکن مهمی در تلاش‌های اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران (برجام) که در سال ۲۰۱۵ پس از مذاکراتی سخت منعقد شد، محسوب می‌شود.
آژانش بین‌المللی انرژی اتمی بارها تایید کرده است که ایران حتی با وجود خروج ترامپ از برجام در سال گذشته، همچنان به توافق پایبند است.
نات فلکستون (knut fleckenstein) عضو پارلمان و گزارش‌دهنده سوسیال دموکرات‌ها گفته است:
استقرار اینستکس به شرکای ایرانی‌مان نشان می‌دهد که ما هر کاری را برای حفاظت از کمپانی‌های اروپایی علیه تلاش‌های باج‌خواهانه آمریکا انجام می‌دهیم و مصممیم که تعهدات خودمان نسبت به برجام را تکمیل کنیم.

این ضروری است که اینستکس به وسیله بادوامی برای تجارت مشروع میان ایران و اتحادیه اروپا تبدیل شود. علی‌الخصوص، دادوستد اقلام اساسی از جمله مواد غذایی و وسایل پزشکی می‌بایست در اسرع وقت امکان‌پذیر شود. ما همچنین ایران را ترغیب می‌کنیم که از طرف خود به حفظ محیط تجاری بی‌شبهه‌ای برای عاملان اقتصادی اروپایی ادامه دهد.
در همین زمان ما بر اختلاف‌مان با ایران در سایر حوزه‌ها همچون مسأله خاورمیانه تاکید می‌کنیم که می‌بایست در گردهمایی دیگر و با محوریت منطقه‌ای به آن رسیدگی شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.