صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / گزارش مدیرعامل ایمیدرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

گزارش مدیرعامل ایمیدرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گزارش مدیرعامل ایمیدرو در خصوص حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در صنایع معدنی کشور خبر داد.

ایمیدرو

ولی ملکی در گفتگو با ایسنا گفت: در دوره مدیریت فعلی ایمیدرو با وجود تشدید تحریم‌ها بر علیه کشورمان انواع نیازمندی‌های صنایع معدنی و روش‌های مختلف از طریق واردات تأمین شده است.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: بر اساس گزارش مدیر عامل ایمیدرو کل تولیدات داخلی معدنی کشور بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است که ۱۰ میلیارد آن صادر و ۱۰ میلیارد دلار در قالب تولید فرآورده‌هایی چون مس، آلومینیوم، فولاد و سایر مواد معدنی به مصرف داخلی می‌رسد.
وی افزود: کل صادرات غیرنفتی کشور بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار است که ۱۲ میلیارد دلار آن مواد پتروشیمی و ۱۰ میلیارد دلار آن مواد معدنی است و بقیه آن نیز شامل سایر کالاهای غیرنفتی است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در بخش معدن کشور خبر داد و افزود: ۱۴ میلیارد دلار که ۵۵ درصد آن از طریق فاینانس ۴۵ درصد توسط سرمایه‌گذاران داخلی تأمین می‌شود و ۱۶ میلیارد دلار دیگر نیز تا سال ۱۴۰۰ در پروژه‌های در حال اجرای بخش معدن و فرآورده‌های معدنی سرمایه گذاری می‌شود.
ملکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید فولاد رتبه ۱۰ جهان، در حوزه تولید آهن اسفنجی رتبه دوم و در حوزه مس رتبه شانزدهم جهان را در اختیار دارد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: هر سال به طور مستقیم و غیرمستقیم هزار نفر با صنایع معدنی و فرآورده‌های معدنی ارتباط پیدا می‌کند. در صنعت مدنی می‌توان به جنگ تحریم رفت مشروط به اینکه در این بخش سرمایه گذاری خوبی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های معدنی تا ۱۰ برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند بنابراین به جای خام‌فروشی یا فروش نیمه تولید باید در این صنعت ارزش افزوده ایجاد شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.