صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پیام تبریک حماس به دولت جدید لبنان
پیام تبریک حماس به دولت جدید لبنان

پیام تبریک حماس به دولت جدید لبنان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تبریک تشکیل دولت جدید لبنان، اعلام کرد که با اهتمام و توجه ویژه‌ای بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان را دنبال کرده است.

حماس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در بیانیه صادر شده از سوی دفتر امور آوارگان جنبش حماس آمده است که از محتوای بیانیه وزارتی که در آن بر مخالفت با اسکان آوارگان فلسطینی و پایبندی به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان تاکید شده و از سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و نقش مؤثری در حمایت مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و تکمیل طرح بازسازی اردوگاه نهر البارد ایفا کنند، قدردانی کرده است.

جنبش حماس همچنین از دولت لبنان خواسته است که حقوق اقتصادی و اجتماعی و انسانی تمامی آوارگان فلسطینی را به عنوان یک خواسته عادلانه طبیعی محقق سازد که در رأس آنها حق کار، حق تملک و عضویت در سندیکاها است.

این جنبش خاطرنشان کرده است که اعطای حقوق انسانی اساسی آوارگان به آنها نقطه‌ای اساسی در زندگی آنها و عامل اصلی و محوری در روابط مشترک لبنان و فلسطین است.

حماس همچنین از دولت لبنان خواسته است که زمینه برگزاری گفت‌وگوی فراگیر میان طرف‌های لبنانی و فلسطینی به منظور بررسی تمامی مسائل مشترک و عدم تعامل امنیتی با اردوگاه‌ها را فراهم سازد.

این جنبش در ادامه بیانیه خود بر لزوم ارائه تسهیلات در واردات مصالح ساختمانی به اردوگاه‌های فلسطینی تاکید کرد و افزود، بسیاری از منازل این اردوگاه در آستانه ریزش و تخریب قرار دارند و جان آوارگان فلسطینی را تهدید می‌کنند.

در پایان این بیانیه آمده است که گفت‌وگو و تفاهم نکته‌ای اساسی در روابط دولت لبنان و آوارگان فلسطینی بوده و حماس همواره بر اهتمام خود به برقراری بهترین روابط میان طرفین لبنانی و فلسطینی تأکید کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.