صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پنتاگون: ۸۰۰ شبه‌نظامی خارجی در اسارت نیروهای سوریه دموکراتیک هستند
پنتاگون: ۸۰۰ شبه‌نظامی خارجی در اسارت نیروهای سوریه دموکراتیک هستند

پنتاگون: ۸۰۰ شبه‌نظامی خارجی در اسارت نیروهای سوریه دموکراتیک هستند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: تعداد شبه نظامیان خارجی که در اسارت نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) هستند برای اولین بار به بیش از ۸۰۰ تن رسیده است.

پنتاگون

به گزارش کسب و کار نیوز، شون روبرتسون، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ شبه نظامی از بیش از ۴۰ کشور در حال حاضر در بازداشت نیروهای سوریه دموکراتیک هستند.

آمریکا پیش از این کشورهای غربی به ویژه فرانسه را به بازگرداندن شبه نظامیان بازداشت شده توسط کردهای سوریه تشویق کرده و خواستار محاکمه قضایی آنها و پس از آن بازگرداندن این گروه به جامعه خود شده بود.

این در حالی است که فرانسه آمادگی خود برای بازگشت ده‌ها تندروی فرانسوی که به صفوف داعش پیوسته و توسط نیروهای قسد بازداشت شده‌اند، اعلام کرده و این به منزله تغییری در سیاست فرانسه در این زمینه است.

نیروهای قسد حدود ۱۰۰ داعشی از جمله تعدادی از زنان و کودکان آنها را که تابعیت کشورهای مختلف را دارند، در اردوگاه‌هایی در شمال سوریه تحت مراقبت شدید خود دارند.

در مقابل شورای سوریه دموکراتیک نسبت به مهار نشدن این زندانیان و فرار آنها و خارج شدن اوضاع از کنترل نیروهای قسد در صورت حمله ترکیه هشدار می‌دهد.

قرار است وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش این مساله را در نشستی که ششم فوریه برگزار می‌شود، بررسی کنند. پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از جمله موضوعات اصلی این نشست خواهد بود.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.