صفحه اصلی / اصناف / برندها / هاچ بک چینی ام جی ۳ با کدام خودروها قیاس می‌شود؟
هاچ بک چینی ام جی ۳ با کدام خودروها قیاس می‌شود؟

هاچ بک چینی ام جی ۳ با کدام خودروها قیاس می‌شود؟

زمان قیاس که برسد، فرق نمی‌کند خودرو چینی باشید یا ایتالیا اصل. حتی اگر چیزی قابل قیاس وجود نداشته باشد با خودتان مقایسه می‌شوید. با این حال خودروهای چینی به خاطر تازه بودن ساخت و اکثر فیچر هایی که استفاده می‌کنند بیشتر مرکز این قیاس قرار می‌گیرند.

راهی که سایر خودروها در ۳۰ تا ۵۰ سال رفته‌اند را ماشین‌هایی چون ام جی ۳ یک شبه رفته‌اند. در این بخش به‌صورت اجمالی به مقایسه بینام جی ۳ و رقیبانش می‌پردازیم. رقیبانی که اکثرشان ریشه فرانسوی دارند و نام‌های آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت اتومبیل است.
خرید و فروش ام جی ۳ در ایران رواج بسیاری دارد برای هر ام جی ۳ صفر حداقل یک رقیب غیر چینی می‌توان یافت. نسخه هاچ بک رنو ساندرو یکی از این رقیبان است. باوجود حداقل ۵ سال اختلاف در سال تولید آن‌ها این دو اتومبیل تقریباً در یک رده‌بندی قدرت قرار می‌گیرند. تفاوت دو اسب بخاری میان ۱۰۷ و ۱۰۵ قدرت موتور آن‌ها نمود این تشابه است. این دو اتومبیل حتی وزن یکسانی را هم دارند و از همین رو شکل ظاهری را نیز از هم به ارث می‌برند. خرید و فروشام جی ۳ آن‌هم وقتی یک برند با این میزان تشابه وجود دارد ممکن است سخت باشد اما بااین‌حال گزینه‌ها کمکی زیادی برای انتخاب وجود دارند. برای مثال یک ام جی ۳ صفر حداقل ا لیتر کمتر (۶٫۸ در هر صد کیلومتر) می‌سوزاند و رنو ساندور با مصرف ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرو پرخرج‌تری است. این در حالی است که ازنظر امنیتی نیز ام جی ۳ صفر در حالت بهتری قرار دارد. برتری این خودرو در تعداد سیستم‌های ترمز (۵ سیستم نسبت به ۳ سیستم در رنو ساندرو) یکی دیگر از دلایل موفقیت این اتومبیل است. قیمت یک ام جی ۳ در بازار هم‌اکنون چیزی برابر ۱۰۵ میلیون تمان است و هر طور که حسابش کنید از رنو ساندرو ۱۲۰ میلیون تومانی بهتر است. شما درازای پولی می‌دهید عملاً دو برابر بیشتر نسبت به رقیب فرانسوی امکانات دریافت می‌کنید.
رقیب دیگر ام جی ۳ های صفر بدون شک خودرو فرانسوی پژو یعنی ۲۰۷ است. این خودرو نیز با اختلاف هفت ساله نسبت به رقیب چینی خود روانه بازار شده است و بااین‌حال ۱۱۰ اسب بخار بیشتر از رقیب خود انرژی محرکه تولید می‌کند. ۲۰۷ تقریباً دویست کیلوگرم از ام جی ۳ سبک‌تر است و ظاهر شیک و جمع‌تری نیز دارد. بااین‌حال به‌صورت عجیبی تقریباً ۰٫۶ لیتر بیشتر از یک ام جی صفر می‌سوزاند و این موضوع برای یک خودرو از پژو عجیب است. همچنین این مصرف سوخت در پژو با ۵ لیتر فضای باک بیشتر جبران شده است که خودش به تنهایی نکته عجیبی نیست. شاید باورتان نشود اما سیستم‌های امنیتی یک ام جی صفر حتی از پژو ۲۰۷ نیز بیشتر هستند پژو با دارا بودن سیستم قفل چهارگانه بازهم کمترین تکنولوژی در ترمزهای اتومبیل را در خود جای‌داده است. ام جی ۳ دارای سیتم ترمز الکترونیکی EBD، ABS، BAS، CBC و ترمزهای معمول دیسکی است اما بااین‌وجود پژو ۲۰۷ به شکل عجیبی در آپشن ها داخل اتومبیل سرتر است. برای مثال شیک‌تر بودن فضای داخلی ۲۰۷ به علت وجود افکت براق‌کننده داخل اتومبیل است و ام جی ۳ خودرو معمولی ازنظر ظاهری است. تنظیم شدن برف‌پاک‌کن با سرعت خودرو هم یکی از همان فیچر های است که به شکل عجیبی در سال ۲۰۰۷ در پژو قرارگرفته‌اند اما هفت سال بعد درام جی وجود ندارد.
باوجود تمامی این اوصاف خریدوفروش ام جی ۳ آن‌هم باوجود قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبایش (حداقل ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر) باعث می‌شود تا قیمت ام جی ۳ در توجهات قرار بگیرد. در اکثر موارد شما با خرید یک ام جی ۳ صفر ۲ برابر بیشتر امکانات می‌گیرید و واقعاً می‌توان ام جی ۳ را یک خودرو نیمه لوکس دانست. اگر قصد خرید خودروهای هاچ بک شیک رادارید و برند و ملیت خیلی برایتان اهمیت ندارد حتماً ام جی ۳ را در لیست خرید خود قرار دهید. اتومبیلی زیبا که واقعاً آرش پولی که برای پرداخت می‌کنید را دارد.

منبع : ویرلن

 

 

همچنین مطالعه کنید:

وزارت اقتصاد: سرعت خروج بانک‌ها از بنگاهداری زیاد شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزارت اموراقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.