صفحه اصلی / اصناف / صادرات و سیل گوجه‌ فرنگی را گران کرد
صادرات و سیل گوجه‌ فرنگی را گران کرد

صادرات و سیل گوجه‌ فرنگی را گران کرد

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان با اشاره به اینکه آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و سیل جنوب کشور باعث افزایش قیمت گوجه در بازار شده گفت: قیمت واقعی هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲ تا ۲.۵ هزار تومان است ولی امروز شاهد حباب ۱.۵ تا ۲ هزار تومانی در بازار گوجه هستیم.

حسن صابری با تایید افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار اظهار کرد: در حال حاضر از یک طرف به دلیل وقوع سیل در جنوب کشور و از طرف دیگر به دلیل آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و صادرات این محصول به خارج از کشور، شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار هستیم و امروز گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار، به ۴۰۰۰ تومان رسید. رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم نامه‌نگاری ما با مسئولان ذی‌ربط، مبنی بر اینکه مجوز صادرات گوجه فرنگی تنها برای سرریز مصرف داخلی صادر شود، ولی آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت آن در بازار داخلی شد.

صابری گفت: این اتفاق برای چغندر نیز افتاده و چغندری که سال قبل به قیمت هر کیلو ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید به دلیل صادرات آن به کشور عراق، امروز به ۴۰۰۰ تومان رسیده است. وی اضافه کرد: ما امسال نیز یک بار دیگر تاثیر آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی را تجربه کرده بودیم و زمانی که جلوی صادرات این محصول گرفته شد، ظرف ۲۴ ساعت، قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در حدود ۱۵۰۰ تومان کم شد و حتی قیمت رب هم از ۱۸۰۰۰ تومان به حدود ۱۲۰۰۰ تومان کاهش یافت. صابری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است و متاسفانه اتفاقات اخیر باعث شد تا قیمت گوجه فرنگی دارای حبابی ۱۵۰۰ تومانی تا ۲۰۰۰ شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.