سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیده‌بان حقوق بشر: پاپ به امارات برای پایان نقض‌ حقوق بشر فشار بیاورد
دیده‌بان حقوق بشر: پاپ به امارات برای پایان نقض‌ حقوق بشر فشار بیاورد

دیده‌بان حقوق بشر: پاپ به امارات برای پایان نقض‌ حقوق بشر فشار بیاورد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان تقاضا کرد تا از فرصت سفرش به امارات استفاده کرده و از دولت این کشور بخواهد جلوی نقض حقوق بشر از سمت نیروهایش در یمن و همچنین جلوی سرکوب‌های داخلی در این کشور را بگیرد.

دیده‌بان حقوق بشر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیده‌بان حقوق بشر امروز یک شنبه نامه‌ای برای پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نوشته و در این نامه نگرانی‌هایش نسبت به تبعات مشارکت امارت متحده عربی در عملیات‌های نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن و همچنین درباره مسئله حملات مداومی دولت امارات به آزادی بیان و آزادی‌های دیگر را تشریح کرد.

دیده‌بان حقوق بشر از پاپ فرانسیس خواست تا این مسائل را در جریان اجلاس موسوم به نشست بین المذاهب با موضوع برادری انسانی در امارات که انتظار شرکت این رهبر مسیحیان کاتولیک در آن می‌رود را مطرح کند.

سارا لیا ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر در این بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: دولت امارات به رغم تاکیدش در خصوص مدارا، هیچ علاقه واقعی به بهبود سوابق حقوق بشری خود نشان نداده است. اما امارات نشان داده چقدر برای وجهه‌اش در صحنه جهانی حساسیت به خرج می‌دهد و پاپ فرانسیس باید از فرصت سفر استفاده کرده تا رهبران امارات را برای احترام به وظایف حقوق بشری خود در داخل و خارج تحت فشار قرار دهد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که کشورهای ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن از جمله امارات متحده عربی در عملیات‌های هوایی علیه حوثی ها در این کشور شرکت می‌کند و به نقض حقوق بشر در این حملات خود متهم شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.