صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / جواد رضویان از منتقدان خواست بی‌رحمانه نقدش کنند
جواد رضویان از منتقدان خواست بی‌رحمانه نقدش کنند

جواد رضویان از منتقدان خواست بی‌رحمانه نقدش کنند

کارگردان فیلم سینمایی «زهرمار» گفت: من تازه وارد این عرصه شدم، بی‌رحمانه مرا نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدجواد رضویان شامگاه شنبه ۱۳ بهمن ماه در نشست رسانه ای فیلم سینمایی «زهرمار» که در پردیس ملت برگزار شد، در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید ساخت فیلم‌های ضد ارزشی به سبک دهه ۸۰ تمام شده است، اظهار داشت: اعتقاد ندارم «زهرمار» ضد ارزشی است. اتفاقا به ارزش‌های بسیاری توجه دارد. اما اگر اینطور به نظر نمی‌رسد، به خاطر من است.
رضویان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «انتظار گرفتن سیمرغ را دارید»، تاکید کرد: به هیچ‌وجه.
کارگردان فیلم سینمایی «زهرمار»درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم، توضیح داد: اولین و آخرین انتخاب ما سیامک انصاری بودند. البته گزینه‌های دیگری هم بودند، گپ‌هایی هم زده شد اما به واسطه تغییر سرمایه‌گذاری که برای من اتفاق افتاد،‌ همچنان روی آقای انصاری تاکید داشتم. شبنم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است.
وی درباره بازی زنده یاد حسین محب‌اهری در این فیلم نیز گفت: مرحوم محب اهر علاوه بر این فیلم فکر می‌کنم در فیلم دیگری هم بازی کرد.
این بازیگر سینما در پاسخ به سوالی در مورد هدف فیلم و دغدغه اش برای ساخت آن گفت: هدف یک نقد اجتماعی بود و اینکه نشان دهیم فقر می تواند منجر به چه چیزهایی شود. چه فقر مالی چه فقر فرهنگی. این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد.
رضویان در مورد شانس دریافت سیمرغ گفت: جشنواره کلا هیجان انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم. خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی ام پا به جشنواره بگذارم.
بازیگر فیلم سینمایی «در حاشیه» در پاسخ به سوالی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: وقتی هر نقد اجتماعی ای ساخته می شود تلاش بر این است که یک آگاهی بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم مان نشان دادیم وجود دارد و هست. من می توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف مان را بهتر ببینیم.
در ادامه این نشست جواد نوروزبیگی درباره پاسخ به این سوال که «چقدر با توجه به اینکه برادرتان مداح است انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید و آیا مداحی تاکنون فیلم را دیده یا نه؟»، گفت: حساسیت من و جواد رضویان بیشتر بود. بازتاب‌ها را که می‌بینم، برادر خود من هم دیدند. نقدی شده بود به آن‌ها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.
وی درباره هزینه ساخت فیلم نیز گفت: هزینه تولید این فیلم حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان شده است.
پیمان عباسی، نویسنده این فیلم نیز در پاسخ به این سوال که آیا «زهرمار» را کمدی می‌دانید، گفت: «زهرمار» کمدی نیست، قصه کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدری را به همین شکل که دیدید نشان می‌دهد.
شبنم مقدمی بازیگر این فیلم نیز درباره بازی‌اش در «زهرمار»، گفت: من همیشه سعی می‌کنم نقش‌های متفاوت انتخاب کنم.
سیامک انصاری دیگر بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به سوالی در مورد ایفای نقشی متفاوت در این فیلم، گفت: من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم.
به گزارش کسب و کار نیوز، نشست خبری فیلم «زهرمار» با حضور جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، سیدجواد رضویان (کارگردان)، سیامک انصاری، شبنم مقدمی (بازیگران)، ثنا نوروزبیگی (طراح لباس)، پیمان عباسی (نویسنده)، عبدالله اسکندری (گریمور)، رضا خسروی (آهنگساز)، محمود خرسند (صداگذار) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
شبک**فراهنگ**۹۲۴۶**۱۷۰۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.