صفحه اصلی / سرخط خبرها / تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت برای توسعه صنایع نفتی کهگیلویه و بویراحمد
تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت برای توسعه صنایع نفتی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت برای توسعه صنایع نفتی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای توسعه صنایع نفتی استان تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت ابلاغ شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمد احمدی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در بخش‌های صنعتی همچون سیمان و فولاد نیز در استان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای گردشگری استان نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این خصوص است، اظهارکرد: جاذبه‌های طبیعی در فصل تابستان و زمستان در این استان بسیار زیاد است و طبیعت بکر و زیبای استان و وجود رودخانه‌ها و آبشارها و مناظر بسیار زیبا، طبیعتی شگفت انگیز را برای استان رقم زده که این امر سرمایه گذاری در این حوزه را ضروری می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از مواهب دیگر این استان کشاورزی و دامداری است که این امر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی را گوشزد می‌کند.

احمدی تصریح کرد: در استان‌هایی با توپوگرافی سخت و فاصله دار از مرکز به دلیل اینکه مطالعات عموماً در حوزه آمایش سرزمین نبوده کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در کشور ما معمولاً نخبگان اقتصادی پول و سرمایه خود را به استان‌های بزرگ‌تر می‌برند و ما آماری در دست داریم که بانک‌ها به جای اینکه سرمایه‌های مردم را منطقه‌ای استفاده کنند، از طریق شعب، سرمایه‌ها را به تهران انتقال داده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک‌های خصوصی باید مکلف شوند به نسبت تجهیز سرمایه‌ای استان‌های کوچک، در بخش کشاورزی و صنعت همان استان‌ها سرمایه گذاری کنند.

احمدی اضافه کرد: استان‌های کوچک علاوه بر محدودیت در زیر ساخت‌ها از منظر منابع و ثروت محروم نیستند اما بهره برداری مناسب به دلیل ضعف زیر ساختها انجام نشده است.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.