چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / افزایش سقط قانونی در خراسان شمالی
افزایش سقط قانونی در خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد

افزایش سقط قانونی در خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش یک درصدی مراجعه کنندگان، جهت دریافت مجوز سقط درمانی (قانونی) به اداره کل پزشکی قانونی استان خبر داد.

بارداری-سونوگرافی-سقط

بابک سلحشور،  با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری ۱۰۹ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد مراجعه کننده ۸۸ مورد مجوز سقط درمانی را از این مرکز دریافت کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سلحشور اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که از ۱۰۸ مورد اعلام شده بود یک درصد رشد یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی عنوان کرد: شرایط ضروری برای سقط درمانی به دو گروه شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر تقسیم می‌شود.

به گفته وی از مجوزهای صادر شده در ۹ ماه سال جاری ۸۵ مورد مربوط به مشکلات جنینی است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۷۵ مورد بوده است.

سلحشور بیان کرد: از مجوزهای صادر شده در ۹ ماهه سال جاری سه مورد مربوط به بیماری‌های مادری است. تمام مجوزهای صادر شده جهت سقط درمانی قبل از چهارماهگی از حاملگی صادر خواهد شد. در صورت مراجعه بعد از چهار ماهگی حتی با وجود ناهنجاری‌های جنینی مجوزی از سوی پزشکی قانونی جهت سقط درمانی صادر نخواهد شد.
انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.