صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ۴۰ درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود
۴۰ درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود

۴۰ درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود

سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: ۴۰ درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود.

درخت زیتون

به گزارش کسب و کار نیوز، ستار صفری در جمع مردم آب‌بر با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: دشمنان برنامه‌ریزی فراوانی برای نرسیدن انقلاب به چهل سالگی کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه «افتخار به گذشته و امید آینده» شعار امسال دهه‌فجر است، ادامه داد: دهه‌فجر فرصت مغتنمی برای تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا و نیز تبیین و اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صفری با بیان اینکه خودباوری و عزت‌نفس بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کشور و مردم است، عنوان کرد: این عزت‌نفس حاصل باور به توانمندی‌های داخلی، اتکا به رهنموهای امام و رهبری و توانمندی نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه پیشتازی در صنایع دفاعی، موشکی، انرژی هسته‌ای، پزشکی، کشاورزی، علوم نوین، ارتباطات و … بخشی از دستاوردهای نظام در طول چهل سال است، ادامه داد: به برکت انقلاب در برخی حوزه‌ها مثل حوزه سلامت، کشورمان حائز رتبه اول در دنیا است.

این مسئول، توانمندسازی نیروی انسانی در شهرستان را از بزرگ‌ترین دستاوردهای چهل ساله انقلاب برشمرد و گفت: این امر به قدری قابل لمس است که فقط در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نیروهای بومی منطقه از یک درصد قبل از انقلاب به ۹۹ درصد ارتقا یافته است و بیش از ۹۰ درصد فرزندان بومی طارم در دستگاه‌های اجرایی، خادمی مردم را بر عهده دارند.

وی با اشاره ایجاد زیرساخت‌های مختلف برای توسعه طارم، بیان کرد: وضعیت امروز کشور قابل مقایسه با دهه‌های گذشته نیست.

صفری، وضعیت امروز راه‌های روستایی آسفالته را مطلوب دانست و گفت: استان زنجان رتبه پنجم کشوری را در این حوزه دارا است.

وی ادامه داد: افزایش پل‌های ارتباطی بر روی رودخانه قزل‌اوزن از یک واحد به ۶ واحد با مشارکت‌های مردمی و تلاش دستگاه‌های مربوطه، نمود عینی اقدامات نظام در این حوزه است.

صفری، احداث و نوسازی و بهسازی خانه‌های بهداشتی، احداث مراکز بهداشت، کلینیک تخصصی، بیمارستان و آزمایشگاه و … را بخشی از خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت شهرستان برشمرد و گفت: کاستی‌هایی نیز در شهرستان وجود دارد که با مشارکت مردم و پیگیری مسئولان مرتفع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری طارم با اشاره به وابستگی اقتصاد شهرستان به حوزه کشاورزی، گفت: در طول چهل سال گذشته سطح زیر کشت محصول استراتژیک زیتون ۴۰ برابر شده و اکنون طارم تولیدکننده ۴۰ درصد زیتون کشور است و این امر در حالی است که تنها ۱۲ هزار هکتار از ۲۰ هزار هکتار باغات سطح زیر کشت به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده این میزان به ۱۰۰ هزار تن در سال برسد.

وی با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات ۴۰ درصد درآمد خانوارها را کاهش می‌دهد، افزود: به منظور ایجاد ارزش‌افزوده برای محصولات تولیدی از راه‌اندازی واحدهای فرآوری زیتون حمایت ویژه شده و اکنون ضمن استقرار ۵۰ واحد فرآوری از محل سرمایه‌گذاری خصوصی و تسهیلات بانکی، ایجاد نواحی صنعتی روستایی و سایت‌های کارگاهی در دستور کار است.

صفری، برقراری امنیت، برخورداری ۸۴ درصدی از نعمت گاز، توسعه زیرساخت‌های ارتباطات، برق، استقرار واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی و … را بخشی از اقدامات صورت گرفته در چهار دهه گذشته برشمرد.

وی از بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و افتتاح بیش از ۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان در دهه‌فجر امسال خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی ارتقای محور ارتباطی سه‌راهی چورزق به شهر چورزق، بهره‌برداری مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر چورزق از برنامه‌های شاخص شهرستان است که با حضور استاندار زنجان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.