صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / نام سمفونی نهم برگرفته از سمفونی مرگ بتهوون است
نام سمفونی نهم برگرفته از سمفونی مرگ بتهوون است

هنرمند، کارگردان فیلم در نشست خبری:

نام سمفونی نهم برگرفته از سمفونی مرگ بتهوون است

کارگردان فیلم سینمایی سمفونی نهم با بیان اینکه نهمین سمفونی بتهوون نام مرگ دارد، گفت: مرگ را به عدد 9 تغییر دادم زیرا این فیلم نهمین ساخته سینمایی من محسوب می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا هنرمند جمعه شب در نشست خبری فیلم سینمایی سمفونی نهم که در پردیس سینمایی ملت با حضور زینب تقوایی تهیه کننده، حامد افضلی نویسنده، دیگر عوامل فیلم و بازیگران از جمله پژمان بازغی، ساره بیات و حمید فرخ نژاد برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم داشتم پس از سال هایی که فعالیت نداشتم و دور اما در عین حال نزدیک به سینما بودم، تجربه ای جدید با فضایی درام و ساختاری نو داشته باشم.
وی با بیان اینکه مضمون کلی فیلم، عشق و مرگ است، خاطر نشان کرد: بر اساس مضمون، نام را از سمفونی مرگ بتهوون یعنی سمفونی نهم انتخاب کردم.
هنرمند همچنین در خصوص مشکلات اکران برای این فیلم تصریح کرد: من وضع ارشاد و ممیزی ها را می دانم؛ پس تلاش کردم تا در فیلم، تلاقی با خط قرمزها نداشته باشم.
وی با اشاره به اینکه سمفونی نهم در آخرین زمان اکران فیلم های امروز قرار داشته، افزود: چهره خسته شما اصحاب رسانه، من را شرمنده می کند و بابت صبوری و به تماشا نشستن این فیلم از تمامی شما تشکر می کنم.
در این نشست، تقوایی تهیه کننده سمفونی نهم نیز اظهار کرد: با علم به اینکه ساخت این فیلم، سخت و پرهزینه است، برای نخستین تهیه کنندگی سینمایی انتخاب کردم؛ زیرا می خواستم با افتخار در کنار آن بایستم.
وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای این فیلم هزینه شده، اضافه کرد: دستمزد بازیگران، عددی بسیار شخصی است و نباید در مورد آن صحبت کرد اما قراردادها بسیار منصفانه بسته شد.
فرخ نژاد نیز در خصوص بازی در نقش عزرائیل گفت: زمانی که قصد بازی به جای شخصیتی را دارید که جسم ندارد، مسؤولیت سخت تری دارید و من برای اجرای آن با مشاوره ای که با کارگردان داشتیم فردی بی حس را انتخاب کردیم که در مواجهه با مرگ، بدون حس و شیرین باشد.
وی افزود: من برای بازی در این فیلم برای نخستین بار متوجه شدم که عزرائیل نمایندگانی دارد با نام ملک الموت که کار اصلی را انجام می دهند؛ در حالی که در گذشته فکر می کردم همه مسؤولیت ها را عزرائیل بر عهده دارد.
در ادامه این برنامه، علیرضا کمالی نیز عنوان کرد: در شرایطی که بخشی از تاریخ ایران بر مبنای مصلحت و منفعت حذف شده، به تصویر کشیدن کوروش جسارت خاصی می‌خواهد که محمدرضا هنرمند از آن بهره مند بود.
شبس**فراهنگ**۷۵۶۱**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.