صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: تصمیم آمریکا برای خروج از آی‌ان‌اف به چند سال پیش برمی‌گردد
روسیه: تصمیم آمریکا برای خروج از آی‌ان‌اف به چند سال پیش برمی‌گردد

روسیه: تصمیم آمریکا برای خروج از آی‌ان‌اف به چند سال پیش برمی‌گردد

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، آمریکا چند سال پیش از طرح اتهام‌های بی‌اساس علیه مسکو، تصمیم گرفته بود که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) خارج شود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دو سال پیش از مطرح شدن اتهام‌های بی‌اساس علیه روسیه در خصوص به اصطلاح نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، واشنگتن نه تنها تصمیم مربوطه را اتخاذ کرده بود بلکه اقدامات و تمهیدات لازم را برای ساخت موشک‌های ممنوعه آغاز کرده بود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، صنایع دفاعی آمریکا از ژوئن ۲۰۱۷ برنامه‌ای را برای توسعه و به‌روزرسانی تأسیسات خود به منظور ساخت موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌بردی که بر اساس این پیمان ممنوعه بودند، اجرا کرده است.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه به افزایش ۴۴ درصدی مساحت شرکت تسلیحاتی ریتیون اشاره کرده است. شرکت ریتیون یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا و بزرگ‌ترین تولیدکننده موشک‌های هدایت‌شونده در دنیا است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ماهیت و زمان‌بندی این اقدام نشان می‌دهد که دولت آمریکا چند سال پیش از طرح اتهام‌های واهی علیه روسیه به طور علنی، تصمیم گرفته که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شود.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه تعلیق تعهدات کشورش را در قبال پیمان آی‌ان‌اف اعلام کرد. او در کنفرانسی خبری خود گفت: باید به نقض‌های روسیه در خصوص پیمان موشکی پاسخ داد.

پس از اقدام دولت دونالد ترامپ در تعلیق مشارکت آمریکا در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، ولادیمیر پوتین نیز در اقدامی مشابه تعلیق در این معاهده را اعلام کرد. رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با وزیران خارجه و دفاع روسیه گفت: شرکای آمریکایی ما اعلام کردند که مشارکت در این معاهده را تعلیق کرده‌اند؛ پاسخ روسیه نیز اقدامی مشابه خواهد بود و ما نیز این معاهده را تعلیق می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.