صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / روزهای نارنجی زندگی انسان را فارغ از زن و مرد روایت می کند
روزهای نارنجی زندگی انسان را فارغ از زن و مرد روایت می کند

روزهای نارنجی زندگی انسان را فارغ از زن و مرد روایت می کند

تهران_ ایرنا _ نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی روزهای نارنجی گفت: این فیلم روایتی انسانی است و درام موجود در داستان وضعیت زن و مرد را مشخص می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز،  آرش لاهوتی در نشست خبری فیلم سینمایی روزهای نارنجی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: همه فیلم ها تحت تاثیر ذهن نویسنده پیش می رود، این فیلم طی یک تحقیقات از شمال کشور به سرانجام رسید و ۸۰ درصد از شخصیت ها ما به ازای بیرونی دارند.
وی افزود: ۶ شخصیت از روزهای نارنجی واقعی بودند؛ شخصیت اصلی زن و مرد داستان، کسانی هستند که در شمال کشور زندگی می کنند و تقریبا با همین شغل روزگار می گذرانند. 
به گفته وی، فیلم ضد زن نیست و می گوید وقتی زوجی به کمک یکدیگر می آیند می توانند با هم مشکلات را حل کنند.  
علیرضا قاسم خان تهیه کننده فیلم سینمایی روزهای نارنجی نیز گفت: ما فیلمی را ساختیم که می توانی در همه جهان به نمایش بگذاریم در حالی که عده ای فیلم های خود را حتی در کشور هم نمی توانند اکران پر مخاطب داشته باشد، این فیلم در همه جای سینمای ایران و همه جای کشور جا دارد.
فریدمحمدی مدیر فیلمبرداری نیز در خصوص عمدی بودن فیلمبرداری روی دست تصریح کرد: این امر اتفاقی نبود بلکه چپ و راست رفتن دوربین و روی دست بودن آن برای انتقال بهتر اضطراب شخصیت اصلی داستان بود و دنبال کار نوین نبودیم زیرا در تاریخ سینما این اتفاق بی سابقه نشده است.
وی افزود: دوربین در فیلم روزهای نارنجی تنها روایتگر نیست بلکه در جایگاه قضاوت هم قرار می گیرد و به عنوان شخصیتی فضول و کنجکاو در فیلم حضور پیدا می کند. 
علی مصفا بازیگر فیلم سینمایی روزهای نارنجی نیز خاطرنشان کرد: به دلیل جذابیت فیلمنامه با وجود گرفتاری هایی که داشتم قبول کردم بازی کنم البته اصرارها آرش لاهوتی و ترغیب های هدیه تهرانی در این تصمیم گیری بی تاثیر نبود.
وی افزود: برای من سخت بود که شخصیتی منفعل که مرد عمل نیست و در حاشیه قرار گرفته بازی کنم اما چون فیلم روزهای نارنجی راه تکراری فیلم های دیگر را نرفته تا به جوایز برسد حضور در آن را پذیرفتم.
مصفا تصریح کرد: روزهای نارنجی تصویری که از زن ایرانی به نمایش گذاشته که برعکس بسیاری از فیلم های دیگر زن را تحت ظلم نشان نمی دهد البته این به این معنا نیست که زنان تحت ظلم نیستند بلکه در جامعه امروز در خط مقدم جبهه ای هستند که حقشان را طلب می کنند و می تواند در خارج از ایران چهره زن ایرانی را تغییر دهند. 
وی در خصوص فمینیستی بودن این فیلم نیز گفت: چرا هر فیلمی را نماینده صنفی می دانیم اینگونه نیست بلکه هر فیلمی نماینده خود آن است یک شخصیت را روایت می کند.
شبک ** ۷۵۶۱**۱۹۸۳

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.