صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / روایت عشق، اعتیاد و جوانان در کاخ رسانه
روایت عشق، اعتیاد و جوانان در کاخ رسانه

همراه با جشنواره فجر سی‌وهفتم؛ روز پنجم :

روایت عشق، اعتیاد و جوانان در کاخ رسانه

در ایستگاه میانی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روایت‌هایی از جوانان، عشق و اعتیاد اکران می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، درحالیکه جشنواره فیلم فجر تقریبا به میانه راه رسیده، اکران‌های فردا، یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ با نمایش مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی آغاز می‌شود و ساعت ۱۵:۳۰ فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی علی عباس میرزایی، ۱۸:۳۰ فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی و ۲۱:۳۰ فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار اکران خواهد شد.
نشست خبری با حضور عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی و با اجرای «حمید مدقق» پس از اکران برگزار می‌شود.

** فیروزه کوه‌های البرز روایت می‌شود
مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی قصه زندگی دشوار اما به دلخواه یک مادر ۸۲ ساله و تنها به نام فیروزه است که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.
این فیلم امسال هم‌زمان در بخش مسابقه رسمی (برترین مستندهای جهان) شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لایپزیک آلمان و جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) پذیرفته شده بوده که به دلیل هم‌زمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی، در جشنواره ایدفا به نمایش درآمد و در رتبه دوم جدول ۱۰ فیلم برتر مخاطبان این رویداد سینمایی قرار گرفت.

** کارتن‌خوابی که به جشنواره راه یافت
«مرتضی‌علی ‌عباس‌میرزایی» پس از ساخت فیلم سینمایی‌ «انزوا» برای حضور در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، در این دوره با «خون خدا» در بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور قدم گذاشته است.
«خون خدا» فیلمی اجتماعی که فیلمنامه آن را خود نوشته و سیاوش حقیقی تهیه‌کنندگی را برعهده داشته است و در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.
«خون خدا» روایت کارتن‌خوابی است که دورانِ نقاهت بعد از خود درمانی‌اش برای ترک اعتیاد می‌گذراند و همزمان با دهه اول محرم ماه درد فراوانی را متحمل می‌شود و در این میان شب عاشورا در جعبه‌ غذای نذری که برایش آورده‌اند، پاکتی آغشته به خون می‌یابد.
رضا اخلاقی‌راد، فرید سجادی حسینی، سعید داخ، علیرضا ثانی‌فر، خسرو احمدی و شیوا ابراهیمی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

** گم شدن پول داستان «طلا» را می‌سازد
«طلا» عنوان فیلم تازه پرویز شهبازی است که تهیه‌کنندگی آن را رامبد جوان و محمد شایسته برعهده داشته‌اند.
این فیلم روایت چند جوان است که قصد راه‌اندازی رستورانی دارند در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود.
هومن سیدی، نگار جواهریان، طناز طباطبایی، احترام برومند، هدی زین‌العابدین و مهرداد صدیقیان تیم بازیگران فیلم «طلا» را تشکیل می‌دهند که در بخش سودای سیمرغ شرکت کرده است.

** روایتی عاشقانه اثری جدید از نرگس آبیار
نرگس آبیار چهارمین فیلم سینمایی خود را به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی با نام «شبی که ماه کامل شد» ساخته است. فیلمی در ژانر اجتماعی که به نظر می‌رسد در حال و هوایی متفاوت از ساخته‌های قبلی این کارگردان است.
الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و امسال این فیلم در بخش سودای سیمرغ شرکت کرده است.
«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.
به گزارش کسب و کار نیوز، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ**۷۵۶۱** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.