صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / با منابع آب، خاک و هوا خوب رفتار نکرده‌ایم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

با منابع آب، خاک و هوا خوب رفتار نکرده‌ایم

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: ما با منابع آب، خاک و هوا خوب رفتار نکردیم و محیط‌ زیست را باید محیط‌ زیست این دولت و آن دولت نبینیم و برای حفظش تلاش کنیم.

عیسی کلانتری

به گزارش کسب و کار نیوز عیسی کلانتری صبح امروز در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه دخترانه متوسطه اول شاهد در بندرعباس اظهارکرد: حامی جمهوری اسلامی به لطف خداوند همیشه ملت ایران بوده است و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پایدار و استوار است به لطف خداوند، هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم از نظام است و اگر آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به دلیل حمایت‌های مردم است.

وی افزود: در این ۴۰ سال دشمنان تمام تلاش خود را کرده‌اند که آب خوش از گلوی مردم نرود. از طریق طرح‌ریزی توطئه‌های سیاسی، به راه‌انداختن جنگ، وضع تحریم‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی نتواند ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد اما تا زمانی که مردم پشتیبان نظام هستند، هیچ تهدیدی متوجه ما نمی‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب، حمایت مردم بوده است. بدون مردم با این‌همه توطئه نمی‌توانستیم موفق باشیم. من در سال ۵۷ به بندرعباس آمدم؛ شهری که بیشتر شبیه یک روستا بود و پس از ۴۰ سال شاهد شهری با توسعه شگرف هستیم و امروز این همه رحمت و توسعه تلاش نظام جمهوری اسلامی بوده است. هرچند بخشی از تلاش ما را هم دشمن خنثی کرده است چون نمی‌خواستند الگوی دیگر جز استکبار و سرمایه‌داری باقی بماند.

کلانتری افزود: سال ۶۷ بنده وزیر جهاد کشاورزی بودم. خدمت امام خمینی (ره) رفتم و ایشان فرمودند آقای کلانتری کاری کنید که روستاییان و کشاورزان ظلم دیده و زحمت‌کشیده وضع معیشتشان بهتر شود و همه تلاش ما هم در این راستا بود و امروز هم در محیط زیست اعتراف می‌کنم هرچقدر در مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اجتماعی موفق بودیم در حفظ محیط زیست نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: محیط زیست امانت نسل‌های آینده و متعلق به فرزندان این سرزمین است. این کشور تاریخچه ۷ هزارساله دارد و باید آن را حفظ کنیم هرچند خیلی موفق نبوده‌ایم اما باید تلاش خود را چند برابر کنیم تا بتوانیم برای فرزندان ایران محیط زیست سالمی را حفظ کنیم.

کلانتری افزود: امروز داریم بیسوادی را ریشه‌کن می‌کنیم اما محیط‌‬ زیست نیاز به کمک مردم، اساتید، معلمان، روحانیون، مسئولان و … دارد و حفظ محیط زیست توسط کارکنان این سازمان امکان‌پذیر نیست. محیط‌زیست را ۸۰ میلیون ملت ایران باید حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف در دنیای امروز به‌شدت محیط‌زیست را تهدید می‌کند. گرمایش کره زمین و تغییر اقلیم مصیبت کره زمین است. امروز روز جهانی تالاب نیز است. تالاب‌ها بخش بزرگی از محیط زیست هستند و محیط زیست را سالم نگه می‌دارند اما بسیاری از این‌ها را خشکاندیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهارکرد: بدون حفظ منابع ژنتیک نمی‌توانیم کشور و جهان را مدیریت کنیم. حدود ۱۲۰ سال پیش دو جهانگرد انگلیسی به هندوستان می‌رفتند، در خراسان جنوبی دو مورد از منابع ژنتیکی وحشی گندم را در نهبندان امروز با خود برمی‌دارند، پروتئین گندم ۱۱ درصد است، این منابع را به انگلیس می‌برند و امروز ۲۶ درصد پروتئین دارند.

کلانتری در پایان گفت: محیط زیست باید برای ما و فرزندانمان حفظ شود. خدا کند در صدمین سالگرد انقلاب محیط‌زیستی به‌مراتب بهتر داشته باشیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.