صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / وقتی کنترل نشست های فیلم فجر از دست گبرلو خارج می شود
وقتی کنترل نشست های فیلم فجر از دست گبرلو خارج می شود

حاشیه نگاشت هایی از دومین روز جشنواره؛

وقتی کنترل نشست های فیلم فجر از دست گبرلو خارج می شود

دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که همهمه در نشست های خبری فیلم ها، هم تمرکز خبرنگاران را گرفت و هم صدای عوامل فیلم ها را درآورد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دومین روز جشنواره در روز پنج شنبه ۱۱ بهمن ماه حاشیه چندانی نداشت اما نبود نظم و سکوت در نشست های خبری نگذاشت این روز بدون حاشیه بماند.
این شرایط به قدری آزاردهنده بود که علیرضا شجاع نوری تهیه کننده فیلم «بنفشه آفریقایی» در نشست خبری این فیلم به محمود گبرلو (مجری نشست) گفت: چند لحظه سکوت کنید ببینیم همهمه از کجاست، پس از لحظه ای به سمت ورودی نشست اشاره کرد و گفت همهمه از آنجاست.
تنها عکس العمل گبرلو این بود، به سمت ورودی نگاه کرد، لبخندی زد و به کار خود ادامه داد. البته او یکی دوبار پس از اعتراض خبرنگاران و عوامل فیلم گفت، سکوت را لطفا رعایت کنید، اما صدایش به قدری آهسته و شبیه به زمزمه بود که ما خبرنگاران که مقابل او نشسته بودیم، به زحمت صدایش را شنیدیم چه برسد به کسانی که مقابل ورودی ایستاده و حسابی غرق گپ و گفت بودند.
واقعیت این است که روز نخست جشنواره فیلم فجر که فرزاد حسنی، مجری نشست های خبری بود، این جلسات بهتر اداره می شد و نیازی هم نیست که اهمیت نظم و سکوت در این جلسات برای خبرنگاران را یادآور شویم.
گبرلو مجری دومین روز نشست ها بود اما نتوانست نظم را در نشست ها برقرار کند. عوامل اجرایی به همراه خبرنگاران در نشست ها حاضر می شدند اما بدون توجه به اینکه، آنها در حال کار کردن و نوشتن خبر هستند، در ورودی محل نشست تجمع کرده و با صدای بلند با یکدیگر گفت و گو می کردند.
نوبت که به نشست خبری «تیغ و ترمه» رسید، باز سروصدا برقرار بود که در همان ابتدا توجه فردین خلعتبری آهنگساز برجسته کشورمان و آهنگساز فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» را به خود جلب کرد.
خلعتبری گفت: چون اینجا حالت آگوستیک ندارد این حس بوجود می آید که همهمه است، اگر قرار است در سالهای آینده هم جشنواره در این محل برگزار شود باید برای آن تدبیری کرد.
اما با این عکس العمل استاد خلعتبری، شرایط تغییر نکرد ، این بار پس از گذشت پانزده دقیقه از نشست فیلم تیغ و ترمه، پژمان بازغی بازیگر این فیلم خودش دست به کار شد تا شاید نظم را در جلسه برقرار کند و گفت: دوستان لطفا سکوت را رعایت کنید ما گفت و گوهای خبرنگاران و عوامل فیلم را نمی شنویم.
نزدیک به پایان نشست بود که کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان فیلم تیغ و ترمه چون با تعداد زیادی خبرنگار در نشست خبری مواجه شده بود، گفت: از حضور اینهمه جوان در عرصه فرهنگ و هنر ابراز خوشحالی می کنم. بتازید جوانان که خوب می تازید.
قرار ندادن بطری های آب در محل نشست خبری موضوع دیگری بود که باید بدان توجه شود، خبرنگار که بلافاصله پس از پایان اکران فیلم، مجبور است در نشست حضور یابد، تا پایان نشست خبری باید دهان خشک خود را تحمل کند.
همه میدانیم که خبرنگاران اینستاگرامی شاید پدیده جدیدی نباشد اما این روزها تنور کار و بارشان، در جشنواره فیلم فجر حسابی گرفته است، بسیاری موبایل به دست، نشست ها را به صورت پخش زنده اینستاگرامی با فالوورهای خود در میان می گذارند، و پوشش می دهند، شاید می خواهند به هنر کشور کمکی کنند و شاید امید به این دارند که تعداد فالوئرهایشان افزایش یابد، نمی دانم اما هر چه هست، اطلاع رسانی خوب است.
جشنواره فیلم فجر که از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن کار خود را آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و البته روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل شهادت حضرت زهرا (س) دو روز تعطیل خواهد شد و در نهایت پرواز سیمرغ ها حسن ختام این رویداد مهم هنری خواهد بود.
فراهنگ**۹۰۱۲**۱۵۳۵

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.