صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / هوای تهران پاک است/ وزش باد نسبتا شدید در پایتخت
هوای تهران پاک است/ وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

هوای تهران پاک است/ وزش باد نسبتا شدید در پایتخت

مدیر واحد مدل‌ سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط پاک قرار دارد، گفت: در برخی ساعات امروز (۱۲ بهمن) وزش باد نسبتا شدید در تهران پیش‌بینی می‌شود.

هوای امروز تهران

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۲ بهمن) است، اظهار کرد: در برخی ساعات امروز وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی – شمال‌غربی انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کمابیش تا فردا (۱۳ بهمن) تداوم دارد، تصریح کرد: بیشتر ساعات فردا همراه با وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است.

به گفته شهبازی دمای هوا در تهران تا روز آینده افزایش جزئی دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران طی امروز (۱۲ بهمن) در شرایط سالم است و وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی تصریح کرد: بر این اساس انتظار می‌رود تا صبحگاه فردا (۱۳ بهمن) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط مطلوب قرار داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۳ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۰ در شرایط سالم است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.