صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / نیمی از جمعیت اردستان مهاجرت کرده اند
نیمی از جمعیت اردستان مهاجرت کرده اند

نماینده مردم اردستان در مجلس:

نیمی از جمعیت اردستان مهاجرت کرده اند

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس گفت: مهمترین معظل شهرستان اردستان موضوع کاهش جمعیت است که نیمی از آن در ۹۰ سال گذشته مهاجرت کرده اند.

مهاجرت روستائیان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) در همایش گرامی داشت هفتادمین سالگرد تأسیس شهرستان اردستان در سالن جلسات فرمانداری اردستان ضمن قدردانی از فرمانداران قبل خواستار همکاری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات شهرستان توسط این افراد شد و اظهار کرد: بودجه عمومی کشور به حقوق و دستمزد مربوط می‌شود و بخش توسعه‌ای در حاشیه قرار گرفته است.

وی مهمترین معظل شهرستان را بحث کاهش جمعیت اعلام کرد و افزود: از سال ۱۳۰۵ تا ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۴۰ هزار تولد و ۶۰ هزار فوت در اردستان داشته ایم که باید اکنون ۸۰ هزار نفر جمعیت داشته باشیم که فعلاً نیمی از آن در شهرستان سکونت دارند و بقیه مهاجرت کرده اند.

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: دلیل مهاجرت کاهش درآمد و کمبود امکانات رفاهی است که در صورت وجود جمعیت این امکانات تأمین خواهد شد.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه امروز باید فرزندان را انقلابی تربیت کرده و دستاوردها را هم گوشزد کنیم، تصریح کرد: در شهرستان از نظر توسعه زیر ساخت‌ها در روستاها چیزی کم نداریم، اکثر روستاها از امکانات زیربنایی لازم بهره مند هستند ولی در زمینه آب مشکل داریم و بحث آب جدی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه آب کشاورزی با نصب کنتور هوشمند کشاورزان شهرستان تحت فشار قرار گرفته اند و این در حالی است که در شهرهای اطراف نصب کنتورهای هوشمند به شدت اردستان نبوده است، گفت: سیاست حفاظت منابع آب زیرزمینی خوب است اما باید برای همه یکسان اعمال شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس به صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال جهت بازسازی، مرمت و تجهیز فورتیهای پزشکی زواره خبر داد و گفت: از این میزان ۱۵ میلیارد ریال توسط خیرین تأمین شده است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه استعدادهای شهرستان اردستان بیش از جمعیت بیکار آن است، افزود: می‌توان اردستان را به عنوان اولین شهرستان بدون بیکار در کشور مطرح کرد.

کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.