صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / معادی: تهیه کنندگی «ناگهان درخت» جرات می خواهد
معادی: تهیه کنندگی «ناگهان درخت» جرات می خواهد

همراه با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛

معادی: تهیه کنندگی «ناگهان درخت» جرات می خواهد

تهیه کننده فیلم سینمایی «ناگهان درخت» گفت: تهیه کنندگی چنین فیلمی جرات می طلبد و همه دغدغه ام از این به بعد تهیه کنندگی چنین آثاری است و به این فیلم افتخار می کنم.

به گزارش کسب و کار نیوز، پیمان معادی عصر جمعه در نشست خبری فیلم سینمایی «ناگهان درخت» که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، افزود: درباره اینکه چقدر در نوشتن فیلمنامه با صفی یزدانیان (کارگردان) همکاری داشته‌ام باید بگویم هیچ.
وی گفت: ما بیشتر بحث‌های تولیدی و نقشی درباره فیلم‌نامه داشتیم و در هیچ قسمت از این فیلمنامه دخالت نداشتم.
معادی درباره بخت موفقیت فیلم در اکران عمومی گفت: ناگهان درخت، فیلمی با فروش ۲۵ میلیارد تومانی نیست. صد در صد مالکیت فیلم با من است و عاشق این فیلم هستم.
بازیگر و کارگردان فیلم سینمایی «بمب یک عاشقانه» افزود: از اول هم به سود مالی اثر نگاه نکردم. اگر فیلم به بخش هنر و تجربه هم برود اشکالی ندارد. فیلمی از جنس سینما می تواند ۱۰ درصد مخاطب را داشته باشد و من دوست دارم آن افراد را جذب کنم.
خبرنگاری پرسید بجز آزار مخاطب دلیل دیگری برای ساخت ناگهان درخت داشته اید؟ که وی پاسخ داد: نه؛ من هیچ قصد دیگری نداشتم و قصدم فقط آزار مخاطب بود!

** یزدانیان: با تماشاگران کدهایی را رد و بدل می‌کنم
کارگردان این فیلم در این نشست گفت: من به اتکای کارنامه نوشتاریم اینجا را خانه اصلی خودم می‌دانم و فکر می‌کنم تماشاگر از اینجا و از چیزهایی که درباره فیلم نوشته می‌شود،‌ شروع به جدی دیدن فیلم می‌کند.
صفی یزدانیان درباره تاثیرپذیری از نویسنده یا شاعری خاص توضیح داد: من ۵۸ سال دارم و چطور می‌توانم بگویم از کدام نویسنده و شاعر تاثیر گرفته‌ام؟
یزدانیان که فیلم نخست خود با عنوان «در دنیای تو ساعت چند است» را در رشت ساخته است، درباره بازگشت دوباره به این شهر در فیلم کنونی خود گفت: نگاهی که من در این فیلم به رشت داشتم هیچ ارتباطی به فیلم قبلی من ندارد. فکر می‌کنم دارم با تماشاگران خودم کدهایی را رد و بدل می‌کنم. یکی از دلایلی که با پیمان معادی کار کردیم این است که او هم در رشت ریشه دارد.
این کارگردان سینما درباره همکاری دوباره با «کریستف رضاعی» برای آهنگسازی گفت: همیشه دلم می‌خواست فیلمی بسازم که از طریق موسیقی‌اش هم به یاد بیاید و کریستف در فیلم قبلی این کار را برایم انجام داد.
یزدانیان درباره احتمال تغییر این فیلم در مرحله تدوین اعلام کرد: از نظر من فیلم ریتم کند یا تند ندارد. فیلم به پایان رسیده است و من نمی توانم به شخصه آن را تغییر دهم.

** قاسمخانی: وسوسه بازیگری نداشته و ندارم
در ادامه این نشست آهنگساز این اثر گفت: انتخاب موسیقی ها با همکاری و همفکری صفی یزدانیان شکل گرفت.
کریستف رضاعی افزود: در بخش موسیقی برخی ربط ها بین این فیلم با فیلم قبلی صفی یزدانیان وجود داشت.
مهراب قاسمخانی بازیگر فیلم نیز گفت: من هیچ وقت وسوسه بازیگری نداشته و ندارم اما بازی در این فیلم برایم هیجان انگیز بود. بعد از ۲۵ سال نوشتن، بازی در کنار دوستان لذت بخش بود.
مهناز افشار بازیگر نقش اصلی فیلم «ناگهان درخت» نیز توضیح داد: همه چیز حول همکاری و تعهد پیمان معادی در این فیلم بود. صفی یزدانیان لحظه اول به من گفت که بازی را ارایه بده که تا به حال انجام نداده ای و من فهمیدم بازی در نقشی سخت را پیش رو دارم. البته این را بگویم که اگر نقدی به بازی من می شود به شدت خوشحال می شوم؛ زیرا می دانم در آینده راه سخت تری را در پیش دارم.
شقایق دهقان دیگر بازیگر فیلم نیز درباره بازی پیمان معادی و مهناز افشار گفت: از نظر من صفی یزدانیان آنقدر به کار اشراف دارد که همه چیز یکدست است که نمی توان خوب و بدی برای آن در نظر گرفت. این فیلم به طور کامل وامدار از فضای ادبیات است.
وی اضافه کرد: به نظر من وجود شخصیت من و مهراب در فیلم برای تکمیل شدن درام بود و اینکه دو خانواده با یکدیگر مقایسه شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز در این نشست، صفی‌یزدانیان (کارگردان)، پیمان معادی (تهیه کننده و بازیگر)، مهراب قاسم‌خانی،‌ مهناز افشار، زهره عباسی، شقایق دهقان (بازیگران)، همایون پایور (مدیر فیلمبرداری)، کریستف رضایی (آهنگساز)، ایرج شهزادی (صداگذار) و محمد لطفعلی (طراح جلوه‌های بصری) حضور داشتند.
نشست خبری با اجرای منصور ضابطیان برگزار شد.

فراهنگ*۹۲۴۶*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.