صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بسیاری از عکس ها در فیلم تاکنون منتشر نشده است
بسیاری از عکس ها در فیلم تاکنون منتشر نشده است

کارگردان مستند «بهارستان خانه ملت»:

بسیاری از عکس ها در فیلم تاکنون منتشر نشده است

کارگردان مستند «بهارستان خانه ملت» گفت: بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌هایی که در این فیلم مستند دیدید تاکنون از آن‌ها استفاده نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بابک بهداد در سومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری مستند «بهارستان خانه ملت» در پردیس سینمایی ملت افزود: تولید این مستند، شش سال طول کشید، سه سال تحقیق، ‌یک سال نوشتن و سه سال هم جمع‌آوری تصاویر زمان برد. عکس‌هایی در این فیلم وجود دارد که کاملا رنگ شده و به شکل فضای قدیمی در فیلم درآمده است.
وی اظهار داشت: دوست دارم مخاطب را با بخشی از تاریخ مملکت و منطقه مهمی مانند بهارستان آشنا کنم. منطقه ای که تقریبا وسعت زیادی هم ندارد، اما در آن اتفاقات تاریخی مهم بسیاری افتاده است.  
بهداد اضافه کرد: ما از روزنامه‌ها و تمام منابع مکتوب استفاده کردیم و با تمام افرادی که در این زمینه کاری انجام داده بودند مصاحبه کردیم. دسترسی به این منابع تصویری بسیار سخت بود. برای پیدا کردن عکس‌ها به مرکز اسناد و کاخ گلستان و افرادی که عکس‌های شخصی داشتند سرزدیم.
این کارگردان درباره اینکه چرا عکس‌های فیلم را رنگ کرده‌اند گفت: عکس‌های قدیمی رنگ می‌شدند. این هم ایده‌ای بود که از همان عکس‌ها گرفتیم و بر مبنای آن تصمیم گرفتیم عکس‌ها را رنگ کنیم. 
وی در پاسخ به این سوال که چرا از دهه ۴۰ فیلم با شتاب‌ بیشتری اتفاقات تاریخی را روایت می‌کند توضیح داد: از دهه ۴۰ تا انقلاب اسلامی اتفاق بسیار مهمی در آن منطقه رخ نمی دهد البته اتفاقاتی بود که می‌توانستیم در فیلم قرار دهیم. نسخه اولیه فیلم ۱۱۰ دقیقه بود و ما مجبور بودیم از زمان فیلم کم کنیم. بنابراین مجبور به انتخاب شدیم. خودم هم احساس می‌کنم پایان فیلم را سریع جمع کردم و شاید دوباره بازنگری انجام دهم.
بهداد درباره احتمال ساخته شدن قسمت دوم مستند «بهارستان خانه ملت» گفت: حتما می‌شود قسمت دیگری برای این مستند ساخت. مخصوصا اینکه به اتفاقات بعد از انقلاب باید بیشتر پرداخت. اما من دیگر نمی‌سازم، چون این کار توان بسیاری از من گرفت و مرا خسته کرد. 
وی درباره حضور مستندسازان به عنوان صداپیشه در مستند «بهارستان خانه ملت» توضیح داد: :۲۵ شخصیتی که در این فیلم صحبت کردند از بهترین مستندسازان سینمای ایران هستند. هیچ‌کدام از آن‌ها کار دوبله تاکنون انجام نداده بودند.
به گفته بهداد، میدان بهارستان با مجلس هست که اهمیت خودش را پیدا می‌کند و اتفاقات مهم در آنجا می‌افتد. مخاطب در این فیلم با روایت کارگردان با اتفاقات تاریخی این میدان ‌آشنا می‌شود.
جشنواره فیلم فجر که از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن کار خود را آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و البته روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل شهادت حضرت زهرا (س) دو روز تعطیل خواهد شد و در نهایت پرواز سیمرغ ها حسن ختام این رویداد مهم هنری خواهد بود.
فراهنگ**۹۰۱۲**۱۵۳۵

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.