صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / افتتاح ۹۸۳ پروژه در خراسان شمالی طی دهه فجر
افتتاح ۹۸۳ پروژه در خراسان شمالی طی دهه فجر

/چهل سالگی انقلاب اسلامی/

افتتاح ۹۸۳ پروژه در خراسان شمالی طی دهه فجر

استاندار خراسان شمالی از افتتاح ۹۸۳ پروژه در این استان طی دهه فجر خبر داد.

افتتاح پروژه

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد علی شجاعی در نشست خبری گفت: برای این تعداد پروژه مبلغ شش هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: از تعداد پروژه‌های مذکور، ۲۴۴ پروژه متعلق به شهرستان بجنورد، ۱۴۸ پروژه مربوط به اسفراین، ۹۲ پروژه متعلق به شیروان، ۹۳ متعلق به مانه و سملقان، ۹۳ پروژه مربوط به گرمه، ۷۲ پروژه متعلق به جاجرم، ۱۲۶ پروژه مربوط به فاروج و ۱۱۵ پروژه متعلق به شهرستان راز و جرگلان است.

صحبت با شرکت‌های هواپیمایی خصوصی جهت انجام پرواز در فرودگاه بجنورد

شجاعی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی تاکنون برای حل مشکلات پرواز در فرودگاه بجنورد انجام داده اید و چه نتایجی را به همراه داشته است؟ اظهار کرد: فرودگاه آثار توسعه‌ای خیلی زیادی را به همراه دارد و آثار آن فقط برای جابجایی چند مسافر و مقداری بار نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی باید یک مقداری در جبران نداشته های خراسان شمالی سرعت ببخشد، ادامه داد: تاکنون پیگیری‌هایی با دستگاه‌های مربوطه همچون وزارت راه و شهرسازی و مکاتبات لازم با وزیر مربوطه انجام شده است و تاکید بر برقراری پروازهای فرودگاه بجنورد کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان با تصریح بر اینکه نگاه ما بر این استان است که عدالت در توزیع پروازها برقرار نیست، بیان کرد: از سوی مسئولان ذی ربط قول مساعد داده شده که هر چه سریع‌تر پروازها در فرودگاه بین المللی بجنورد برقرار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که پیگیری‌های انجام شده پاسخ دهد و تلاش‌ها منجر به آن شود که هر روزه حداقل یک پرواز داشته باشیم چراکه نگاه‌های موجود، توسعه‌ای است و متأسفانه یکی از نداشته های خیلی بد در این استان عدم وجود پروازهای منظم است.

استاندار خراسان شمالی گفت: حتی این موضوعات طی پیگیری‌ها نیز اعلام شده که پرواز برای عتبات عالیات، حج و حتی پرواز از فرودگاه بجنورد به سایر مناطق نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین با شرکت‌های هواپیمایی خصوصی نیز صحبت شده تا پرواز آنها نیز در فرودگاه بجنورد برقرار شود بطوریکه انجام پرواز شرکت هواپیمایی تابان قطعی است و برقرار می‌شود.

رئیس جدید سازمان صمت استان معرفی می‌شود

شجاعی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری که در چه زمانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی خواهد شد؟ گفت: طی آخرین صحبتی که با وزارت صمت انجام شده آن بوده که به زودی رئیس جدید سازمان صمت استان معرفی خواهد شد.

خراسان شمالی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به جلو می‌رود

وی در پاسخ به این سوال که جایگاه بخش خصوصی در سند توسعه استان چگونه بوده است؟ نیز اظهار کرد: برای حضور بخش خصوصی در استان باید زحمت‌های خیلی زیادی کشید، باید در این استان به نقطه‌ای برسیم که سرمایه گذار در این محل سرمایه گذاری کند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: اگر به این استان سرمایه گذار برای امر سرمایه گذاری حضور نیابد نمی‌توانیم استان را به جلو ببریم.

وی در ادامه بیان کرد: خیلی بد است که کاری به یکدیگر نداریم، کشاورزی، صنعت، گردشگری و دانشگاه راه خود را می‌روند این درحالیست که ما به یکدیگر نیاز داریم و باید تمامی این حوزه‌ها به یکدیگر نزدیک شوند.

استاندار خراسان شمالی توضیح داد: در حال تلاش هستیم تا یک سند علمی و اجرایی داشته باشیم در غیر این صورت نوشتن این سند را با اعطای پولی به تهران واگذار می‌کردیم که در آن هیچ ایرادی وجود نداشت اما ما به دنبال آن هستیم تا سندی را تدوین کنیم که بومی باشد و به طور قطع در آن یک سری ایراداتی وجود خواهد داشت که باید انعطاف به خرج داد تا ایرادات حل شود.

انجام مطالعات برای ورود خراسان شمالی به برخی از لیگ‌های ورزشی

وی در رابطه با فعالیت‌های ورزشی نیز در این استان گفت: خراسان شمالی در حوزه ورزش باید شناخته شود و در حال مطالعه هستیم که در کدام یک از لیگ‌های کشوری این استان می‌تواند به خوبی ورود پیدا کند و تلاش خواهیم کرد تا هزینه‌های انجام شده ماندگار باقی بماند.

شجاعی تصریح کرد: متأسفانه یک سالن ورزشی ۱۵ هزار نفری در بجنورد احداث شده که نیمه کاره رها شده است و در حال صحبت با بخش خصوصی هستیم که آن را تحویل وی دهیم تا از این طریق آباد شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا رفت و آمدهای ورزشی را در این استان افزایش دهیم چراکه یک مدال آور برای استان اندک است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.