صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اضافه شدن دروس مهارت افزایی به برنامه درسی از نیمسال آینده

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

اضافه شدن دروس مهارت افزایی به برنامه درسی از نیمسال آینده

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دروس مهارت افزایی از نیمسال آینده در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی قرار می‌گیرد.

علمی کاربردی

به گزارش کسب و کار نیوز، ترحم مصری با بیان اینکه اشتغال بعد از فارغ التحصیلی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان است، گفت: یکی از شروط اصلی موفقیت در احراز شرایط شغلی در دنیای مملو از تغییرات، افزایش توانمندی‌ها و انعطاف پذیری در مهارت‌های فردی و شغلی است.

وی با بیان اینکه تجربه‌های موفق حوزه اشتغال مبین این حقیقت است که شناخت نیاز و اندکی بهبود مهارت‌های جانبی بسیار راهگشا است، افزود: سیستم‌های آموزشی روندهای رسمی دارند که در برابر حجم تغییرات گسترده بازار کار شاید انعطاف لازم را نداشته باشند، بر این اساس مطابق با سیاست‌های ابلاغی و در راستای اشتغال فراگیر ستاد اقتصاد مقاومتی، دانشگاه محقق اردبیلی برای کمک به رفع این دغدغه و پاسخگویی به تقاضای جامعه در به‌دست آوردن سهم بازار کار توسط دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی برنامه‌های متعددی را پیش بینی و اجرا می‌کند که افزایش مهارت دانشجویان و انطباق آموزش‌های مهارتی دانشگاهی با نیازهای بازار کار محور اصلی این برنامه‌ها است.

مصری تصریح کرد: بر این باور هستیم که آموزش‌های مهارتی و تغییر نگرش و شناخت در دانشگاه‌ها، پایه بسیاری از تغییرات مثبت در آینده خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در همین راستا از نیمسال تحصیلی سال آینده دروس مهارت افزایی در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی قرار گرفته است که این دروس به صورت دروس اختیاری یک و دو واحدی با توجه به تخصص مورد نیاز و در گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه تعریف شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام دانشجویان دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند این دروس را از طریق سیستم گلستان، بسته به نیاز و شناخت شغلی خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: تمامی دروس تعریف شده برای همه دانشجویان دانشگاه قابل انتخاب است، لیست دروس مهارتی ارائه شده در سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز در دسترس دانشجویان عزیز می‌باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.