صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / کارگردان سینما: یکدیگر را با برداشت های اشتباه تخریب نکنیم
کارگردان سینما: یکدیگر را با برداشت های اشتباه تخریب نکنیم

کارگردان سینما: یکدیگر را با برداشت های اشتباه تخریب نکنیم

سیاوش اسعدی کارگران فیلم سینمایی «درخونگاه» با بیان اینکه با برداشت های اشتباه یکدیگر را تخریب نکنیم، افزود که این فیلم دلسوزانه و ایرانی برای سرزمین من است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسعدی در نشست خبری فیلم سینمایی درخونگاه که با حضور عوامل و بازیگران آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، ادامه داد: من فیلم سازی از نسل جنگ هستم و در ایران فیلم می سازم و هرگز در راهی که ضد هویت باشد قدم نمی گذارم.
وی با طرح این پرسش که چرا ما با این حرف ها همدیگر را تخریب می کنیم، افزود: همان قدر که شما برای کشور دلسوز هستید من هم هستم.
اسعدی یادآورشد که درخونگاه فیلمی دلسوزانه و ایرانی برای سرزمین ایران است زیرا من عاشق سرزمینم هستم؛ ما باید این روحیه رو کنار بگذاریم و به جای آن در هر شرایطی پشت هم باشیم.
کارگردان فیلم درخونگاه با بیان اینکه فردی ضد جنگ هستم، تاکید کرد: ما جنگیدیم اما اکنون عده ای آقازاده سر کار آمدند.
وی همچنین در خصوص اهدای فیلم خود به مسعود کیمیایی نیز ادامه داد: مراوده ای با او ندارم و حتی جزو شاگردانشان نیز به حساب نمی آیم اما فکر کردم در روزگاری که وی اینچنین مورد بی مهری قرار گرفته و از هر سو سخنی درباره شان گفته می شود، این کار را انجام دهم.
اسعدی افزود: از همین تریبون به کیمیایی این پیام را دارم که پیر هم بشود شیر باقی می ماند و من خواستم تا زمانی که وی زنده است اولین نفری باشم که پیشکش نام او می کنم، نه زمانی که مانند کیارستمی و علی معلم مرده پرستی کنم.
کارگردان فیلم درخونگاه با یادآوری اینکه شغلی جز فیلمسازی ندارم، تصریح کرد: از کسی باید پرسید که چرا فیلمی را ساخته است که ژانر خود را تغییر دهد، من کار خودم را انجام داده ام.
اسعدی ادامه داد: هر فیلم بر اساس یک دغدغه اجتماعی یا شخصی ساخته می شود که احساس ضرورتی را ایجاد می کند و به تولید می رسد و فیلم درخونگاه نیز از این قاعده جدا نیست.
وی توضیح داد که اگر دلایل ساخت اثر توسط فیلمساز بیان شود تبدیل به بیانیه ای می شود که خالی از لطف است؛ لازم نیست همه رویدادها را در فیلم نشان داد و ما بر هوش مخاطب نیز حساب کردیم.
اسعدی با بیان اینکه همیشه در فیلم هایم پیرزن های بامزه ای وجود دارند، تصریح کرد: درخونگاه سراسر نشانه است اما از معنای آنها سخنی به میان نمی آورم زیرا معتقدم که رسانه ها و منتقدان به قدری باهوش هستند که آنها را معنا کنند؛ هر کس می تواند برداشتی داشته باشد که هر کدام نیز درست باشند.
«نیما نادری» نویسنده فیلم درخونگاه نیز با یادآوری اینکه چندین ماه زمان برای تبدیل این نمایشنامه به فیلمنامه گذاشتیم، افزود: این نخستین تجربه ام برای تبدیل نمایشنامه به فیلمنامه بود که بسیار از آن آموختم، فیلمنامه ای که سراسر نشانه است و در آن نماد، استعاره، ابهام و ایهام وجود دارد.
منصور سهراب پور تهیه کننده فیلم سینمایی درخونگاه همچنین با بیان اینکه سال گذشته فیلم را در حالی به جشنواره فجر ارائه کردیم که آماده اکران نبود، ادامه داد: این کار را برای انجام تبلیغات کردیم تا زمان اکران، مخاطب حداقل نامی از فیلم شنیده باشد زیرا این اثر به طور کامل در بخش خصوصی ساخته شده و مانند برخی از فیلم های دیگر از رانت بهره مند نشده است.
ژاله صامتی بازیگر فیلم درخونگاه نیز درباره بازی نقش مادری که تفاوت سنی بارزی با خود دارد، گفت: همیشه از انجام کار سخت خوشم می آید و قصد داشتم خود را محک زده و به فیلمنامه نیز اعتماد کردم.
وی یادآورشد: از زمانی که ۲۷ سال سن داشتم نقش مادر را بازی کرده ام، مادرهایی که هیچ کدام شباهتی به هم ندارند.
سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
مراسم پایانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ بهمن در برج میلاد برگزار می شود.
شبد**فراهنگ**۷۵۶۱**۱۹۵۳**

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.