صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بیش از ۱۸ هزار دانش آموز «سیمرغ و پروانه ها» را به تماشا می نشینند
بیش از ۱۸ هزار دانش آموز «سیمرغ و پروانه ها» را به تماشا می نشینند

بیش از ۱۸ هزار دانش آموز «سیمرغ و پروانه ها» را به تماشا می نشینند

مدیر سامانه اردوی مدارس (سام) گفت: بیش از 18 هزار دانش آموز تهرانی در مقاطع مختلف تحصیلی با ثبت نام در این سامانه و ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت می کنند.

علی محمودی امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا افزود: ظرفیت ثبت نام مدارس برای شرکت در این بخش تکمیل شده است.
محمودی توضیح داد: حدود ۲۵۰ اردوی تماشای فیلم در پنج روز اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» برای دانش آموزان تهرانی برگزار می شود.
وی افزود: در این ویژه برنامه تلاش شده است سینماهای نمایش دهنده پنج فیلم از نظر جغرافیایی در مناطق مختلف شهر قرار داشته باشند تا دسترسی برای خانواده و مدارس راحت تر شده و همه شهر به نوعی درگیر این اتفاق خوب برای سینمای کودک و نوجوان باشند.
محمودی اضافه کرد: همچنین تلاش شده است محتوا و مضمون فیلم ها متناسب با گروه سنی دانش آموزان انتخاب شود تا از دیدن فیلم لذت ببرند. ضمن اینکه از نظر تفکیک جنسیتی نیز ترکیب متعادل و برابری بین مخاطبان دختر و پسر در اجرای این ویژه برنامه رعایت شده است.

** کودکان کار؛ تماشاچیان ویژه نخستین فیلم
در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» فیلم ها و پویانمایی های «لکنت»، «ضربه فنی»، «پاستاریونی»، «بنیامین» و «آخرین داستان» به نمایش درمی آید.
این برنامه ها از شنبه در پردیس تماشا با نمایش فیلم سینمایی «لکنت» ساخته محمدرضا حاجی غلامی برای ۲۲۰ دانش آموز و کودک کار آغاز می‌شود.
از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح شنبه کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان در جشن «سیمرغ و پروانه ها» شرکت می‌کنند و بعد از آن به تماشای فیلم می‌نشینند.
اجرای این جشن‌ها را مجید قناد برعهده دارد.
ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» سیزدهم تا هفدهم بهمن ماه همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هشت پردیس سینمایی و سینما در تهران برگزار می‌شود.
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی این طرح را برگزار می کنند.

فراهنگ*۹۲۴۶*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.