صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / معتمدآریا، سعید آقاخانی را پیشنهاد کرد
معتمدآریا، سعید آقاخانی را پیشنهاد کرد

کارگردان «بنفشه آفریقایی»:

معتمدآریا، سعید آقاخانی را پیشنهاد کرد

کارگردان فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» گفت: پس از انتخاب فاطمه معتمدآریا، وی حضور سعید آقاخانی را توصیه کرد که پیشنهاد بسیار خوبی بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در دومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «بنفشه آفریقایی» با حضور مونا زندی حقیقی (کارگردان)، رضا بابک، مریم شیرازی و ندا جبراییلی (بازیگران)، پیمان یزدانیان (آهنگساز)، علیرضا شجاع نوری (تهیه کننده) و حمید بابابیگی (فیلمنامه نویس) و با مجری گری محمود گبرلو برگزار شد.
در ابتدای این نشست فاطمه معتمدآریا از طریق ارتباط تصویری گفت: خیلی خوشحالم عوامل فیلم را می بینم. ممنونم از تمام زحماتی که بابت تهیه این فیلم کشیدید.
مونا زندی حقیقی هم در مورد نحوه انتخاب و چینش بازیگران گفت: صد درصد، آقای بابک انتخاب ما برای نقش فریدون بود.یکی از سختی های کار پیر کردن آقای بابک بود به گونه ای که پشت شان خم و تکیده شود.
زندی حقیقی در مورد انتخاب نام فیلم اضافه کرد: نام فیلم در ابتدا «بازان تابستان» بود و بعد نامش به زنگاری تغییر یافت.در ادامه کم کم خود بنفشه آفریقایی در داستان نقش ویژه ای گرفت و بالا آمد.ضمن اینکه بنفشه آفریقایی گیاه بسیار ویژه ای است و به همین علت با شخصیتی مثل شکوه همخوانی داشت و در نهایت به این اسم رسیدیم.
کارگردان فیلم در مورد مواجهه مخاطبان با تم داستان گفت: امیدوارم مخاطبان، این فیلم را دوست داشته باشند. بازخوردهایی هم که دریافت کرده ام بازخوردهای خوبی بوده است.مخصوصا خانم ها که از لحاظ شخصیتی دوست داشتند همانند شکوه باشند.
زندی حقیقی در پاسخ به این سوال که «با توجه به واقعی بودن داستان فیلم، تا چه حد داستان پردازی کارگردان در فیلم موثر بوده» اظهار داشت: کلیت فیلم و اینکه زنی شوهر سابقش را از خانه سالمندان به خانه می آورد و مسائلی اینچنینی، کاملا واقعی است اما برخی مسائل مثل رنگرز بودن شکوه زاییده ذهن فیلمنامه نویس است.
مونا زندی حقیقی در این مورد ادامه داد: وجود تاس در فیلم یک اتفاق ویژه ای را به وجود آمد. تاس هایی که بازیگران می ریختند و مثلا جفت ۶ یا جفت ۱ می آمد همه اتفاقی بود و با یک پلان این اعداد به دست می آمد و برای ما نشانه جالبی بود.مثلا وقتی که فریدون به خانه آمد تاس، جفت ۶ آمد اما وقتی رفت تاس، جفت ۱ آمد.این تاس خیلی به شکل گیری روند فیلم کمک کرد.
کارگردان فیلم در خصوص زندگی شوهر سابق یک زن با آن در خانه شوهر فعلی اش در یک خانواده به اصطلاح روستایی، گفت: این خانواده، روستایی نیستند و از شهر تهران به جای دیگری رفته اند.اما فکر می کنم نکته اینجاست که این زن و شوهر تلاش کرده اند با کمک هم و بدون قضاوت و با کنارگذاشتن برخی تعصبات، مسائلی که در گذشته برایشان پیش آمده را حل کنند.ضمن اینکه اصلا موضوعی غیر اخلاقی در فیلم اتفاق نمی افتد.
علیرضا شجاع نوری تهیه کننده فیلم نیز گفت: دنبال ساخت فیلمی بودیم که به حال دل ما ایرانی ها بیاید.اگر می خواهیم به سمت جهان گیر شدن سینمای خودمان برویم باید روایتگر داستان هایی باشیم که آن را زیست می کنیم.
وی افزود: همه خارجی هایی که فیلم هایی از این دست را می بینند دوست دارند زندگی در این فضای نوستالژیک را تجربه کنند.اگر ما بتوانیم فیلم هایی ارائه کنیم که در کوچه پس کوچه های ما چه می گذرد، این می تواند برای خارجی ها خوشایند باشد.البته این موضوع اتفاق آسانی نیست و باید ساخته شود تا جا بیفتد.
تهیه کننده فیلم بنفشه آفریقایی ادامه داد: این حالت در سینمای هالیوود یا مثلا سینمای ایتالیا هم وجود دارد.بدون آن که به این کشورها رفته باشیم دلمان برای بعضی جاها تنگ می شود.من فکر می‌کنم ما باید تلاش کنیم در این حوزه فیلمسازی قدم برداریم.
شجاع نوری در مورد طراحی صحنه توضیح داد: ما مدت ها دنبال لوکیشین فیلم بودیم.ابتدا خانه های سمت تفرش را دیدیم و در ادامه هم خانه های اطراف تهران را بازبینی کردیم تا در ادامه توانستیم این خانه را در آمل پیدا کنیم.خانه ای که کاملا مخروبه بود و شهرداری می خواست آن را پارکینگ کند.ما از شهرداری اجازه گرفتیم فضای این خانه را ساختیم و رنگ کرده و گچ کاری کردیم و توانستیم این خانه را برای فیلم آماده کنیم.
رضا بابک در پاسخ به سئوالی در مورد تقسیم نقش ناعادلانه میان دو مرد حاضر در فیلم گفت: من این مورد را قبول ندارم و به نظرم در داستان، توازن برقرار بود.سعی همه ما این بود که بتوانیم به کاراکترهای خاص خودمان برسیم نه به چیزی که نمود بیرونی داشته باشد.بسیاری از اتفاق ها بین ما فقط در یک نگاه یا یک واژه کوتاه بود.من زیاد این ناعدالتی در توزیع نقش بین دو شخصیت مرد در فیلم را قبول ندارم.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ**۹۰۱۲**۳۰۰۹

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.