صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفر ویژه مقام آمریکایی به لبنان در رابطه با ایران و حزب‌الله
سفر ویژه مقام آمریکایی به لبنان در رابطه با ایران و حزب‌الله

سفر ویژه مقام آمریکایی به لبنان در رابطه با ایران و حزب‌الله

منابع لبنانی می‌گویند که معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم به لبنان سفر کرده است تا از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی و خصوصاً تحریم حزب الله مطمئن شود.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه الجمهوریه لبنان، مارشال بیلینگسلیا، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تأمین مالی تروریسم به لبنان سفر کرده است و قرار است به همراه الیزابت ریچارد، سفیر واشنگتن در بیروت با میشل عون، رئیس جمهور لبنان دیدار کند. وی با سعد حریری، نخست وزیر لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و همچنین ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان که اکنون در سفر خارجی به سر می‌برد نیز دیدار خواهد کرد.

برخی منابع دیپلماتیک در گفت‌وگو با این روزنامه لبنانی اعلام کردند که مأموریت این هیأت آمریکایی ویژه بوده و تحت عنوان “مشارکت لبنانی-آمریکایی در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم” انجام شده است. این منابع همچنین گفته‌اند که مأموریت هیأت آمریکایی نظارت و مطمئن شدن از اجرای تحریم‌های ضد ایرانی و خصوصاً علیه حزب‌الله، مؤسسات ایرانی که در لیست تحریم قرار دارند، داعش و گروهای تروریستی است.

این منابع گفته‌اند، لبنان شریک اساسی در این مأموریت است و به اجرایی کردن تمام قوانین و تصمیمات بین المللی مربوط به اموال غیرقانونی متعهد است بنابراین بحث و گفت‌وگو درباره چگونگی اجرایی کردن این تصمیم‌ها و خصوصاً اموری که در رابطه با بخش بانکی لبنان است متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.