صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دستگاه نوری اندازه‌گیری سفتی شریان ابداع شد
دستگاه نوری اندازه‌گیری سفتی شریان ابداع شد

دستگاه نوری اندازه‌گیری سفتی شریان ابداع شد

محققان اروپایی موفق به ابداع دستگاهی شده‌اند که با استفاده از نور می‌تواند میزان سفتی عروق را اندازه‌گیری کند.

سفتی شریان

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از مدگجت ، یک همکاری بین سازمان‌های تحقیقاتی مختلف اروپایی از جمله “Medtronic” غول فناوری پزشکی منجر به توسعه نمونه اولیه یک دستگاه برای اندازه‌گیری سریع و آسان سختی شریانی شد.

این یک پیشرفت مهم است، زیرا سختی شریان یکی از نشانگرهای فشار خون بالا است اما هیچ روش قابل اعتمادی برای اندازه‌گیری آن بدون حضور یک متخصص قلب وجود نداشت.

این دستگاه جدید که شبیه به یک سشوار است، پرتوهای لیزری کم‌قدرتی تولید می‌کند که با یک تراشه سیلیکونی فوتونیک مخصوص برای تشخیص حرکات بسیار ظریف پوست در بالای شریان طراحی شده است.

اپراتور برای استفاده از این دستگاه نیازی به آموزش زیاد ندارد و به سادگی می‌تواند آن را روی یکی از شریان‌های شناخته شده و نزدیک به پوست بگیرد و لیزر دستگاه را فعال کند.

سپس اسکنر حرکت پوست را نظارت و آن را به اندازه‌ای از سرعت موج پالس آئورت(aPWV) تبدیل می‌کند که از آن می‌توان میزان سختی شریان را دریافت.

تولید این دستگاه باید نسبتاً ارزان باشد و احتمالاً به زودی پس از پایان کامل تحقیقات، تولید این دستگاه آغاز خواهد شد.

نمونه اولیه روی ۱۰۰ بیمار در بیمارستان “جورج پمپیدو” پاریس از جمله روی کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بودند، مورد آزمایش قرار گرفته است.

این دستگاه سازگاری چشمگیری با روش‌های موجود اندازه‌گیری سفتی شریانی دارد و محققان بر این باورند که در سال‌های آینده نسخه تجاری این محصول برای استفاده توسط پزشکان عمومی در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.