صفحه اصلی / سرخط خبرها / تروریست‌ها لشگر آمریکا برای برهم زدن کشورهای منطقه هستند

لاریجانی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر:

تروریست‌ها لشگر آمریکا برای برهم زدن کشورهای منطقه هستند

رئیس مجلس با اشاره به آغاز پروژه عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی، گفت: این همراهی لکه سیاهی برای کشورهای اسلامی خواهد بود و آنها باید نسبت به این موضوع حساس باشند البته به دلیل بیداری به وجود آمده در ملت‌ها، موفقیتی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با «عبدالحمید سی عفیف» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، لاریجانی در ابتدای این دیدار بر تحکیم روابط پارلمانی میان ایران و الجزایر تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ یمن هیچ نفعی برای مسلمانان به دنبال نداشت، اظهار داشت: امروز دنیای اسلام دچار عارضه‌ای شده که در جریان آن برخی حکام اسلامی حکمت و تدبیر به خرج نداده و نتیجه آن پرهزینه شدن بسیاری از اتفاقات است چنانچه چند سال از کشتار مردم بی گناه یمن می گذرد اما خاصیتی برای کشورهای اسلامی نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران و الجزایر رفتار مشابهی دارند و مواضع شما درباره فلسطین قابل تقدیر است، ابراز داشت: درباره روابط اقتصادی دو کشور ایده‌های بسیاری وجود دارد که باید عملی شود به خصوص در حوزه احداث مسکن و همکاری‌های صنعتی می‌توان روابط را گسترش داد.

رئیس مجلس در ادامه درباره طرح قلابی آمریکا پیرامون معامله بزرگ قرن به ابعاد مختلف آن اشاره و بیان کرد: آنها قصد دارند مسئله فلسطین را صرفاً به مسأله غزه منحصر کرده و برای آوارگان آن چاره‌اندیشی و قدس شرقی را پاک کنند که خیانت بزرگی است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر آنها به کشوهایی که مهاجران فلسطینی را پذیرفته‌اند پول می‌دهند تا این افراد کشور خود را رها کنند همچنین پروژه عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را آغاز کرده‌اند که لکه سیاهی برای کشورهای اسلامی است البته موفق نمی‌شوند چرا که بیداری در ملت‌ها به وجود آمده است اما کشورهای اسلامی نیز باید در این زمینه حساس باشند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تروریسم اظهار کرد: بعید است آمریکایی‌ها اجازه حل مسئله تروریسم را بدهند چرا که از این ابزار استفاده می‌برند و صرفاً تروریست‌ها را از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کنند، در حالی که تروریست‌ها در عراق به صورت کامل و در سوریه تا حدی سرکوب شده‌اند، آنها را به جای دیگری انتقال می‌دهند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با اشاره به فایده حفظ تروریسم در منطقه از سوی آمریکا یادآور شد: آنها از این طریق هم آبروی اسلام را می‌برند و هم لشگر بی‌مواجبی دارند که کشورها را مطابق سیاست‌های آمریکا بر هم می‌ریزند و هم‌اکنون نقطه تمرکز آنها در برخی نقاط آسیا و شمال آفریقاست.

وی در پایان ضمن تشکر از مواضع الجزایر درباره حمایت از برجام، خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات به توافقی رسیدیم که ترامپ با روی کار آمدن خود شرایط را بر هم زد اما ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم چرا که آنها نباید تصور کنند می‌توانند با قلدری هر کاری انجام دهند لذا کشورهای مستقل باید با هوشیاری در این زمینه فعال باشند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران محکوم است

«عبدالحمید سی عفیف» نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر الجزایر در شرایط صلح، امنیت و ثبات به سر می‌برد، گفت: نتایج گفت‌وگوهای دو طرف حاکی از این است که منافع مشترکی داشته و اراده بر افزایش مذاکرات وجود دارد و رخدادهای ساختگی جهان نمی‌تواند بر روابط ما که بر اساس اصول است، تأثیر بگذارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر در ادامه با بیان اینکه روابط الجزایر و ایران در سطح پارلمانی ویژه است، عنوان کرد: توافقنامه میان دو کشور که در سال ۲۰۰۶ منعقد شده باعث تقویت روابط پارلمانی می‌شود و از آنجایی که دارای چالش‌های مشترکی هستیم که در سال‌های اخیر نیز نمود بیشتری یافته، باید سطح روابط را گسترش دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از دخالت برخی کشورها در امور داخلی سایر کشورها اظهار داشت: کسی نمی‌تواند به ما دیکته کند که در روابط خود با کشورهای دوست و برادر چگونه رفتار کنیم و تا جایی که بتوانیم تلاش داریم تا به کشورها کمک کرده تا از بحران خارج شوند و معتقدیم که راه حل بحران کشورهایی همچون سوریه، یمن و لیبی گفت‌وگوی ملی است.

«سی عفیف» ادامه داد: ما به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد داریم و می‌دانیم که تقویت روابط نیازمند همکاری‌های دو مجلس است و دخالت بیگانگان صرفاً مانع پیشرفت اقتصادی و باعث ایجاد شکاف خواهد شد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر در پایان ضمن تأکید بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور خاطرنشان کرد: موضع الجزایر درباره برجام بر حفظ این قرارداد بین‌المللی است که معتقدیم شروعی بر بازگشت به حق و قانون بوده است همچنین تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را محکوم می‌کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.