صفحه اصلی / سیاسی / دولت / با استمرار جمهوریت و اسلامیت، انقلاب هم پایدار می‌ماند
با استمرار جمهوریت و اسلامیت، انقلاب هم پایدار می‌ماند

روحانی:

با استمرار جمهوریت و اسلامیت، انقلاب هم پایدار می‌ماند

رییس جمهور گفت: تا جمهوریت و اسلامیت در این سرزمین باقی است انقلاب و نظام اسلامی هم پایدار می‌ماند.

تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره)

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید بیعت هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) که صبح امروز (چهارشنبه) در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به این‌که امام خمینی (ره) امید به آینده بهتر به سرزمین مستقل، حاکم بودن مردم و حکمفرمایی مواضع اسلام را در جامعه ایجاد کرد، اظهار کرد: همین امید مایه پیوستگی، وحدت و بسیج مردم شد. قدرت امام خمینی (ره) ایجاد امید و بسیج جامعه میلیونی بود. قدرت بسیج‌کنندگی امام خمینی (ره) در تاریخ بی‌نظیر بود. فتوا، کلام، سخنان، اعلامیه‌ها و مصاحبه‌های امام (ره) توانست سراسر ایران را به حرکت در آورد.

وی ادامه داد: امام (ره) بود که شرایط جدیدی را برای ایران فراهم کرد آن هم در زمانی که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که دین بتواند حرکت عظیمی را به وجود آورد. همه فکر می‌کردند دوران دین به سر آمده است. جایی هم اگر انقلاب بود گاهی ناسیونالیستی و گاهی مارکسیستی بود. باور ایجاد انقلاب اسلامی برای مردم سخت بود.

رییس جمهور با اشاره به این‌که مردم فکر نمی‌کردند مخاطب امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند دیکتاتور زمان یا قدرت‌های استبدادی و استکباری باشد، بیان کرد: هنر امام خمینی (ره) این بود که این سقف باور مردم را شکاند. امام خمینی (ره) معروف را به ما معرفی کرد و گفت معروف فقط عبادت، راستگویی و تعاون نیست، بلکه یکی از بزرگترین معروف‌ها ساختن نظامی عادلانه اسلامی است. امام گفت نهی از منکر فقط دروغ و شراب و فاصله گرفتن از معنویت دین نیست، بلکه استبداد و استعمار می‌تواند بزرگترین منکر باشد.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.