صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان پرداخت می‌شود
۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان پرداخت می‌شود

با تصویب کمیسیون تلفیق

۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان پرداخت می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۴۰ هزار فقره وام مسکن بازنشستگان خبر داد.

نشست خبری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی مفتح در نشست خبری صبح امروز چهارشنبه خود و در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بانک مسکن مکلف شد ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی اختصاص دهد مشروط به این که ۵ سال از بازنشستگی آنها گذشته باشد و در ۱۰ سال گذشته خود یا همسرشان وامی نگرفته باشند و مستمری بازنشستگی‌شان هم کمتر از ۳ میلیون تومان باشد. سود این وام در تهران ۹ درصد و در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر شهرها و روستا ۴ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد شرکتهای تابعه وزارت ارتباطات اجازه داشته باشند با تأیید وزیر ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی‌شان را برای کمک به سرمایه گذاری خطرپذیر اختصاص دهند تا بتوانیم رونقی برای تشکیل شرکت‌ها و توسعه اشتغال داشته باشیم.

به گفته‌ مفتح در مصوبه دیگری وزارت ارتباطات از طریق سازمانهای توسعه‌ای و شرکتهای تابعه مکلف شد طرح‌های دولت الکترونیک، توسعه خدمات الکترونیک و پروژه هوشمند سازی مدارس را تأمین اعتبار کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: در مصوبه دیگر دولت مجاز شد از طریق سازمانهای توسعه‌ای در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید با رعایت سیاستهای کلی اصل ۴۴ نسبت به اجرای طرح‌های سرمایه گذاری زیرساختی و نوسازی صنایع با در نظر گرفتن مزیت‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمین با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته اقدام کند.

نماینده مردم تویسرکان همچنین اضافه کرد: در مصوبه دیگر وزارت کار مکلف شد سامانه خدمات حمایتی را ایجاد کند و کلیه خدمات حمایتی که دستگاه‌های دولتی حتی آستان‌های مقدس، نهادهای انقلابی و سایر دستگاه‌هایی که کمک‌های حمایتی می‌دهند، کمک‌هایشان را با ذکر کد ملی افراد در آن سامانه ثبت کنند.

به گفته‌ وی در مصوبه دیگر به دولت اجازه داده شد تا ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را در قالب یارانه سود وجه اداره شده یا کمک بلاعوض برای اجرای پروژه‌های مصوب تخصیص دهد تا رونقی در اجرای پروژه‌ها بویژه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد شود.

مفتح ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق که در یکی دو روز گذشته به شکل اشتباه منعکس شده بود بانک مرکزی از محل سپرده‌های قرض الحسنه بانک‌های عامل ۵ هزار میلیارد تومان برای اعطای وام قرض الحسنه تخصیص می‌دهد که ۳۵۰۰ میلیارد تومان آن توسط کمیته امداد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی برای طرح‌های اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد تا میزان قابل توجهی از مشمولین و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد با طرح اشتغالزا خودکفا شوند.

به گفته‌ وی کمیسیون تلفیق بعد از ظهر امروز یا نهایتاً فردا بررسی تبصره‌های لایحه بودجه ۹۸ را به اتمام خواهد رساند و گزارش آن را به صحن علنی ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.