صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / گفت و گو منطق زور را کنار می زند
گفت و گو منطق زور را کنار می زند

گفت و گو منطق زور را کنار می زند

رئیس مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هر گاه بتوانیم گفت و گو را به عنوان یک فرهنگ در جامعه رشد دهیم، منطق زور کنار خواهد رفت.

حجت الاسلام دکتر مهدی تسخیری چهارشنبه شب در نخستین همایش بین المللی ‘امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان' در مشهد افزود: هر چه اجلاسهای گفت و گو رشد کند اتاقهای جنگ کمتر می شود.
وی اظهار داشت: امروز رهبران سیاسی مقتدر جهان اظهار می کنند که در چند سال اخیر هزاران میلیارد دلار را در راه تخریب و جنگ صرف کرده اند که ای کاش بخش اندکی از این هزینه ها را برای توسعه و پیشرفت و صلح و امنیت و برادری و محبت صرف می کردند.
سفیر یونان در ایران نیز در این همایش گفت: در یونان باستان سقراط معتقد بود که حق، قدرت است با این حال وقایعی که در جهان در حال اتفاق است خلاف این اعتقاد را نشان می دهد.
دیمیتری الکساندر کیس افزود: باید تلاش کنیم که این عقیده را به کرسی بنشانیم که حق، قدرت است و در نهایت قدرت منطق است که پیروز می شود و در همین راستا کشور یونان هم از حامیان گفت و گوی ادیان است و سال گذشته اجلاسی مشابه این همایش را در آتن برگزار کرد.
کشیش کلیسای ارتدکس رومانی نیز در این مراسم گفت: اجلاسهایی چون همایش بین المللی ‘امام رضا (ع) و گفت و گوی ادیان' می تواند موجب بهداشت و سلامت معنوی برای مردم مشهد شود.
ولنتاین افزود: در تعالیم کلیسای ارتدکس از همه خواسته می شود که تمایزات بین ادیان و انسانها را ببینند اما از هم جدا نشوند و این اصل در این اجلاس، جاری و حاکم است.
رهبر دینی صائبین مندابی نیز در این همایش گفت: تشکیل کنفرانسهایی مانند این همایش اقدام مهمی است که ادیان بتوانند با گفت و شنود همبستگی خود را بیشتر کنند.
گنزورا نجاح چحیلی افزود: در ایران این انسجام، وحدت، دوستی و برادری بین ادیان وجود دارد.
۱۹۲۲ / ۶۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.