صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نهایت توجه دانش آموزان به آموزش‌های تئوری تا حدود ۲۰ دقیقه است
نهایت توجه دانش آموزان به آموزش‌های تئوری تا حدود ۲۰ دقیقه است

نهایت توجه دانش آموزان به آموزش‌های تئوری تا حدود ۲۰ دقیقه است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بهترین نوع آموزش برای دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی است، چراکه نهایت توجه دانش آموزان به آموزش تئوری تا حدود ۲۰ دقیقه است و پس از آن خسته می‌شوند، در حالی‌که آنان آموزش مهارتی تا چهار ساعت همراهی می‌کنند.

دانش آموز-کلاس درس

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین خنیفر امروز دهم بهمن ماه در افتتاحیه چهارمین جشنواره رویش دانشجو معلمان پسر که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: معلمی، کاری تمام وقت است یعنی معلم بعد از فراغت از تحصیل نیز فکر و ذهنش با کلاس درس است. در کار تعلیم و تربیت، معلم و دانش آموز در رشد یکدیگر شریک هستند.

وی در خصوص ویژگی‌های یک معلم هزاره سوم، تاکید کرد: اکنون عصر چهارم آموزش است و در این عصر دنیای آموزش، دنیای شگفتی‌ها و انتظارات و پرسش‌های دانش‌آموزان است و تنها کافی است یکسال معلم به روز نباشد تا دانش آموزان از وی عبور کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: تسلط به فنون ارتباطی جدید، شناخت زبان و خزانه واژگان و نحوه تعامل با ایستگاه‌های رشد، انجام فعالیت‌های هنری، حرکات و نوع برخورد و صحبت مناسب، مطالعه آثار جدید، توجه به تجارب دیگران، پاسخگوی خوبی بودن، معرفی منابع مطلوب، گرفتن آزمون‌، توجه به تفاوت‌های فردی، خلاقیت ونوآوری، استفاده از افعال مثبت از جمله ویژگی‌های یک معلم هزاره سوم است.

خنیفر ادامه داد: معلم خوب کسی است که نگاهش به تعداد افراد در کلاس درس تکثیر کند؛ استفاده از تکنولوژی‌های روز در آموزش، آموزش مصداقی، داشتن آمادگی و مهارتی کردن آموزش از دیگر ویژگی‌های یک معلم هزاره سوم است.

وی با تاکید براینکه اکثر کتاب‌های درسی ما مهارتی نبوده و تئوری هستند، خاطرنشان کرد: بهترین نوع آموزش برای دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی است، چراکه نهایت توجه دانش آموزان به آموزش‌های تئوری تا حدود ۲۰ دقیقه است و پس از آن خسته می‌شوند، در حالی‌که آنان آموزش‌های مهارتی تا چهار ساعت همراهی می‌کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: اکنون ما در ایران ما ۴.۵ میلیون دانشجو داریم در حالی که کل اتحادیه اروپا این رقم دانشجو را دارند.

خنیفر با اشاره چهارمین جشنواره رویش این دانشگاه، عنوان کرد: این دوره از جشنواره پس از دوسال تعطیلی با وجود فشار بودجه، چهار برابر شدن قیمت‌ها و وجود ۴۱ هزار دانشجو برگزار شد.

وی اضافه کرد: جشنواره رویش فرصتی است تا دانشجویان بتوانند استعدادهای خود را در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی به منصه ظهور برسانند. مقام معظم رهبری فرمودند “ما می‌توانیم” و این مطالبه را از دانشجویان و دانش آموزان دارند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: بزرگترین جشنواره رویش دانشگاه فرهنگیان در زمان جنگ بود که ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴ هزار معلم شهید، ۱۲۰۰ شهید دانشجو معلم تقدیم کشور کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.