صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فناوری بلوتوث به زودی برای پیدا کردن اشیای گمشده به کار می‌رود
فناوری بلوتوث به زودی برای پیدا کردن اشیای گمشده به کار می‌رود

گروه توسعه استاندارد بلوتوث اعلام کرده است

فناوری بلوتوث به زودی برای پیدا کردن اشیای گمشده به کار می‌رود

گروه توسعه استاندارد بلوتوث اعلام کرده است که یک ویژگی جدید را ابداع کرده است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اشیا را با دقت سانتی‌متری ردیابی کنند.

بلوتوث

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، انگجت اعلام کرد، این گروه با استفاده از ترکیب فناوری فعلی ردیابی اشیا توسط بلوتوث با یک فناوری دیگر موسوم به “جهت‌یابی رادیویی” امکان اندازه‌گیری دقیق مکان اشیا را فراهم می‌کند. این فناوری می‌تواند فناوری ردیابی و مسیریابی را متحول کند.

در حال حاضر، سیستم‌های ردیابی بلوتوثی با اندازه‌گیری میزان قدرت سیگنال موارد را ردیابی می‌کنند اما طیف گسترده ۱ تا ۱۰ متر دارند. اکنون این گروه برای دقیق‌تر کردن اندازه‌گیری این فناوری، توانایی فهمیدن اینکه سیگنال دقیقاً از چه مسیری می‌آید را به توانایی اندازه‌گیری فاصله افزوده‌اند.

فناوری موقعیت مکانی فعلی بلوتوثی پیشرفت کرده است. ویژگی‌های مجاورتی آن می‌تواند به شما در هنگام نزدیک بودن به اشیا خبر دهد، اما نمی‌تواند بگوید از کدام مسیر بروید یا دقیقاً در کجا قرار دارند.

ویژگی‌های نزدیکی یا مجاورتی بلوتوثی همچنین معمولاً حداقل یک متر خطا دارد.

اکنون بلوتوث SIG جهت پشتیبانی از جهت‌یابی و مکان‌یابی در نسخه استاندارد ۵.۱ معرفی شده است تا فناوری موقعیت مکانی را دقیق‌تر و به طور کلی مفیدتر کند.

اگر شما از یک دستگاه دارای نسخه ۵.۱ بلوتوث استفاده کنید، این فناوری جدید می‌تواند جهت سیگنال را به شما نشان دهد تا بدانید دقیقاً کجا را بگردید.

این فناوری می‌تواند کاربران را به سمت موقعیت اشیا هدایت کند، ضمن اینکه دقت آن به یک سانتیمتر بهبود یافته است.

بنابراین بر فرض مثال اگر سوئیچ خود را گم کرده باشید، نه تنها خواهید فهمید که لای مبل افتاده، بلکه می‌دانید دقیقاً زیر کدام کوسن را چک کنید.

مدتی طول خواهد کشید تا این فناوری به دنیای واقعی برسد و در دسترس عموم قرار بگیرد.

مشخصات بلوتوث نسخه ۵.۱ تا به امروز تنها در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و مدتی طول می‌کشد تا سازندگان تلفن همراه و توسعه دهندگان نرم‌افزار این فناوری را به خدمت بگیرند.

معرفی این فناوری می‌تواند منجر به توسعه یک موج جدید از ابزارهای مکان‌یابی و مسیریابی شود که به GPS یا وای-فای برای ارائه اطلاعات مکانی نیازی ندارند.

این فناوری همچنین برای فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌هایی که به بلوتوث مجهز هستند برای مسیریابی مفید است و به شما در یافتن و رسیدن به آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.