صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم / وزیر با عابدینی مزاح کرد
فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم / وزیر با عابدینی مزاح کرد

فخری: بخاطر رنکینگ باید در لهستان خوب بازی کنیم / وزیر با عابدینی مزاح کرد

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: مسابقات اصلی ما از اردیبهشت آغاز می‌شود با این حال برای جام جهانی لهستان هم شمشیربازان آماده هستند و بخاطر رنکینگ باید خوب بازی کنند.

تمرین تیم ملی شمشیر بازی

پیمان فخری در گفتگو با ایسنا درباره اینکه تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با چه هدفی در جام جهانی لهستان شرکت می‌کند، بیان کرد: تیم ما پنجم رنکینگ دنیا است و با حضور در این مسابقات رنکینگ خود را حفظ می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم. از این رو باید بخاطر رنکینگ در این مسابقات شرکت کنیم اما مسابقات اصلی ما که برای کسب سهمیه المپیک است، اردیبهشت ماه شروع می‌شود. بنابراین فشار تمرینات را کم نکردیم و ملی‌پوشان در فشار هستند چون هدف گذاری مسابقات کسب سهمیه المپیک است.

او ادامه داد: ما در عین حال باید نیم نگاهی هم به این مسابقات داشته باشیم چون نمی‌توانیم رنکینگمان را پایین بیاوریم. در این جام جهانی هم باید خوب بازی کنیم تا رنکینگمان حفظ شود زیرا هرچه رنکینگ بالا باشد، مسابقات راحت تری را پیش رو خواهیم داشت. هدف اصلی ما از اردیبهشت آغاز می‌شود با این حال مطمئن باشید در این مسابقات هم ملی پوشان آماده، خوب و سرحال هستند اما همانطور که گفتم مقداری در فشار قرار دارند.

فخری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه درخواست داشتن سالن را در جلسه ستاد عالی بازی‌ها مطرح کرد فکر می‌کند تا پیش از آغاز مسابقات انتخابی المپیک مشکل سالن شمشیربازان حل می‌شود، تصریح کرد: ما دو بحث را در جلسه مطرح کردیم یکی آماده سازی، حمایت و پشتیبانی بود و دیگری بحث سالن بود. حالا این نیست که سالن نباشد ما زمین بنشینیم و بگوییم چون سالن نبود ما هم کار خودمان را انجام ندادیم. سالن، یک خواسته عالی بود چون در آن جلسه وزیر ورزش حضور داشت و باید از وزیر خواسته‌های بزرگ داشت. ما از وزیر خواهش کردیم و توضیح هم دادیم چرا باید این سالن را در اختیار داشته باشیم. اما خب بحث اصلی ما حمایت و پشتیبانی بود و تقریباً قول‌های خوبی داده شد که انجام شود و به رئیس فدراسیون مأموریت داد تا تمام شرایط مهیا و تیم با شرایط خوبی آماده شود.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر نمی‌کند بالاخره روزی باید مشکل سالن شمشیربازان حل شود، تاکید کرد: بحث سالن، یک بحث قدیمی برای شمشیربازی است. ما به وزیر هم گفتیم تیم پنجم جهان لایق چنین شرایطی نیست و باید بهتر باشد. مطمئناً کشورهایی که با آنها رقابت می‌کنیم خیلی شرایط بهتری نسبت به ما دارند اما خب این طور هم نیست ما دیگر کار نکنیم. به هر حال ما هم با همین شرایط تیم را به اینجا رساندیم و این روند را هم ادامه می‌دهیم. اما خب چون الان بحث المپیک مطرح است، خوب است از عزیزان خواسته سالن را هم داشته باشیم.

او در مورد مهمترین خواسته شمشیربازان در بحث حمایت و پشتیبانی نیز گفت: یکی از خواسته‌ها این بود که نیروهای جوان‌تر هم به مسابقات اعزام شوند. در هر مسابقه من بوده ام و سه شمشیرباز. اگر می‌خواهیم پشتوانه داشته باشیم، باید ۲،۳ بازیکن جوان‌تر همراه ما بیایند و تعداد نفرات اعزامی بیشتر شود. بحث دیگر فیزیوتراپ و ماساژور بود چون ملی‌پوشان سه روز مسابقه می‌دهند و فشار زیاد است اما در بین ۱۰ تیم اول جهان، تنها تیمی که ماساژور ندارد، ایران است از این رو باید نگاه ویژه‌تری شود.

فخری در مورد دیگر دغدغه‌های شمشیربازان در مسیر آماده شدن برای رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: بزرگترین خواسته ما ماساژور است که همراه تیم اعزام شود و دغدغه دیگری نیست و دیگر این می‌ماند که ما تلاش کنیم و جواب حمایت‌ها را بدهیم. مطمئن باشید ما هم این کار را می‌کنیم و کم نمی‌گذاریم. تمام فکر و ذکر شمشیربازان نیز تمرین و بهبود عملکرد است.

سرمربی تیم ملی سابر ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند شمشیربازی جزو رشته‌های درخشان ما در المپیک ۲۰۲۰ باشد، تصریح کرد: حداقل در ۶ سال گذشته، در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبل بهتر بوده ایم. من به وزیر هم گفتم نمی دانم در طالع ما چه چیزی نوشته شده اما بچه‌های من تمام قهرمانان حال حاضر جهان را شکست داده اند اما اینکه در المپیک چه اتفاقی قرار است بیفتد و چه چیزی برای ما متصور شده است را فقط خدا می می‌داند. اما مطمئن باشید شمشیربازان از پیست پایین نمی آیند مگر اینکه کار بزرگی انجام داده باشند.

او در مورد اینکه به نظر می‌رسید خود شمشیربازان هم انگیزه بسیار زیادی برای انجام کار بزرگ در المپیک ۲۰۲۰ دارند، تصریح کرد: بله، پس از نتیجه‌ای که در المپیک ریو رقم خورد، هم عابدینی و هم بقیه انگیزه بسیار زیادی دارند؛ بقیه از این منظر که می‌خواهند عابدینی شوند و عابدینی هم از این منظر که دنبال این است که حقش را بگیرد چون چیزی که لایقش بوده را هنوز به دست نیاورده است.

فخری در مورد صحبت وزیر نسبت به هدیه عابدینی به موزه ورزش که حاشیه‌های فراوانی را هم ایجاد کرد، گفت: من در آن جلسه نبودم اما مطمئناً وزیر قصد توهین نداشته و مزاح کرده است چون حداقل من خودم دیده ام با عابدینی و پاکدامن ارتباط خوبی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.