صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات صنعت نساجی ۳۷ درصد رشد داشت
صادرات صنعت نساجی ۳۷ درصد رشد داشت

صادرات صنعت نساجی ۳۷ درصد رشد داشت

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صادرات و تولید نساجی با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم، در بخش تولید حدود ۶ درصد، در کل رشته فعالیت‌های صنعت نساجی و در صادرات آن به صورت مرزی ۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در صادرات و تولید نساجی با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم، در بخش تولید حدود ۶ درصد، در کل رشته فعالیت‌های صنعت نساجی و در صادرات آن به صورت مرزی ۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

افسانه محرابی شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت نساجی و صنعت چاپ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، در خصوص مزیت‌های صنعت نساجی، اظهار کرد: این صنعت از لحاظ مزیت‌های نسبی، مزیت‌های رقابتی، ایجاد اشتغال و امنیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ویژه‌ای که از لحاظ تحریم با آن مواجه هستیم، این صنعت به خوبی می‌تواند نقش خوبی در اشتغال ایجاد کند، افزود: امسال ما سال سختی را پشت سر گذاشتیم، با توجه به محدودیت منابع ارزی سعی کردیم مشکلات را مقداری کاهش دهیم.

محرابی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه دارد که موضوع فضای کسب و کار را برای تولیدکنندگان تسهیل و هموار کند، تصریح کرد: موضوع تحریم‌ها مانند یک تیغه دو لبه است که علاوه بر تهدید می‌تواند فرصت خوبی را برای پیشرفت رقم بزند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ممنوعیت واردات در صنعت نساجی برای کالاهایی که توان تولید داخل آن را داریم، فرصت مناسبی را فراهم کرد که این فرصت می‌تواند کوتاه باشد، اگر دوستان به این امر توجه لازم را مبذول نکنند.

محرابی گفت: در صادرات و تولید نساجی با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای سال شاهد آن بودیم، در بخش تولید حدود ۶ درصد، در کل رشته فعالیت‌های صنعت نساجی و در صادرات آن به صورت مرزی ۳۷ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: تمام دغدغه ما این بوده که مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در بخش تأمین مواد اولیه، تکنولوژی روز و منابع انسانی را حل و فصل کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکل کمبود نقدینگی، وزارت صنعت با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه‌ای در رابطه با تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ منعقد کرده است، تاکید کرد: همچنین پیگیر آن خواهیم بود از محل این قانون کمبود نقدینگی صنعت نساجی را به گونه‌ای رفع کنیم.

محرابی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی بخش صنعت نساجی در سه قالب سرمایه در گردش، نوسازی ماشین آلات و خط تولید، اتمام طرح‌های نیمه تمام به فعالان صنعت نساجی و پوشاک اختصاص می‌یابد که بهره بانکی برای صنعتگران مناطق توسعه‌یافته ۱۴ درصد و مناطق کمترتوسعه یافته ۱۲ درصد است.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک همواره با قاچاق درگیر است، گفت: در این راستا هدف ما نیز افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده کالاهای خود است.

در ادامه این مراسم نیز غلامعلی رخصت یک عضو انجمن نساجی ایران اظهار کرد: امروزه برندهای تقلبی در کشور ما به سرعت رشد کرده که این مساله بزرگترین نگرانی ما است.

وی با بیان اینکه باید در تلاش باشیم تا سایه قاچاق را از کشور برداریم، بیان کرد: اگر در تولیدات خود کیفیت را بالا نبریم، دوباره شاهد سایه شوم قاچاق بر کشور خواهیم بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.