صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / شهنازی: قول می‌دهم کمک بیمه را برای کوهنوردی جلب کنم

مجمع سالیانه فدراسیون کوهنوردی برگزار شد

شهنازی: قول می‌دهم کمک بیمه را برای کوهنوردی جلب کنم

مجمع سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به ریاست عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزار شد.

شاهرخ شهنازی

به گزارش کسب و کار نیوز، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی امروز ۱۰ بهمن ماه در محل هتل آکادمی المپیک به ریاست عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش برگزار شد.

در این مجمع ابتدا رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی گزارش عملکرد این فدراسیون را در سال گذشته را ارائه کرد.

بعد از آن نیز حسابرس گزارش خود را ارائه کرد که در بند ۴ و در خصوص مالیات بحثی مطرح شد که احمدی رئیس مجمع در این خصوص گفت: فدراسیون‌ها به شرط ارائه اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. اکنون با توجه به مشخص نبودن مقدار مالیات باید ابتدا مشخص شود که چه میزان مالیات به جا مانده و بعد از آن برای اظهارنامه مالیاتی اقدام شود. اگر نهادی در ورزش اظهارنامه مالیاتی نداشته باشد از مالیات معاف نخواهد بود. توصیه می‌کنم ظرف یک ماه آینده برای این بند تعیین تکلیف شود.

بعد از آن خزانه دار نیز گزارش مالی خود را ارائه کرد و اعضای مجمع به آن رأی دادند.

شاهرخ شهنازی بعد از گزارش خزانه‌دار گفت: فدراسیون کوهنوردی روال خوبی را طی کرده و هزینه اداری این فدراسیون ۱۷ درصد است. این هزینه‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد قابل قبول است ولی در برخی از فدراسیون‌ها این به ۴۰ درصد هم می‌رسد. اما در این فدراسیون هزینه‌های اداری قالب نشده است و به نظر می‌رسد که زارعی متعادل حرکت کرده است.

بازرس نیز در مورد نیروی انسانی فدراسیون، برنامه‌ریزی، مصوبه‌های هیأت رئیسه، وضعیت مالی، بدهی‌ها، همچنین در خصوص چند اماکن و قرارگاه که فاقد سند است صحبت کرد.

شاهرخ شهنازی هم در پاسخ گفت: برخی شاخص‌ها همچون فعالیت زیاد بانوان، افزایش تعداد آموزش دیده‌ها، بالا بودن درآمد در بخش خصوصی و حتی کم شدن تعداد مدال‌ها نیز از مسائل خوب این فدراسیون است. در این شرایط که مشکلات مالی وجود دارد کاهش تعداد اعزام‌ها مشکل نیست در صورتی که برخی فدراسیون‌ها به اعزام‌های غیر ضروری دست می‌زنند.
اسبقیان نیز به بازرس تذکر داد که باید گزارش بازرس به صورت مکتوب به اعضای مجمع داده شود.

شاهرخ شهنازی در پایان صحبت‌های نماینده ورزشکاران که در مورد اعزام‌ها بود، گفت: در کمیته ملی المپیک این مسائل را بررسی می‌کنیم که در ستاد عالی بازی‌ها مطرح می‌شود. برای ما المپیک جایی است که باید برای ورزش کشور نتیجه بگیرد. فدراسیون‌ها و رشته‌هایی که به مدال‌آوری نزدیک باشند مشخص شدند. اکنون فدراسیون کوهنوردی هم باید به همراه کادر فنی جلسه‌ای داشته باشند و برنامه‌هایی که می‌توانند منجر به کسب سهمیه المپیک شوند ارائه کنند. اگر قهرمانانی بتوانند کسب سهمیه المپیک کنند و فدراسیون برنامه ارائه کند بودجه‌ای را برای آنها در نظر می‌گیریم و در ستاد عالی آن را تصویب و حمایت مالی می‌کنیم.

زارعی هم در مورد همین بحث کسب سهمیه المپیک گفت: در المپیک مسابقات این رشته در سه ماده انجام می‌شود که کار را سخت می‌کند. اما ما نا امید نبودیم و ورزشکارانی که می‌توانند کسب سهمیه کنند را بررسی کردیم. حتماً برنامه‌ها را به کمیته ملی المپیک ارائه می‌کنیم. متأسفانه در المپیک نمی‌توانیم از وجود علیپور استفاده کنیم چون در سه رشته است اما قطعاً از مزایای کمیته و اعزام‌ها استفاده می‌کنیم.

شاهرخ شهنازی همچنین در خصوص بیمه این رشته و مشکلاتی که در خصوص بیمه برای این رشته وجود دارد و رئیس فدراسیون از عدم پوشش کامل بیمه‌های خصوصی و دولتی از این رشته صحبت کرد، خطاب به رئیس فدراسیون گفت: ما در کمیته با بیمه سلامت قراردادهای مناسبی داشتیم. شاید ضررهایی برای آنها ایجاد شود اما چون کمیته در پروفایل آنها قرار گرفتیم در روزهای آینده صحبت می‌کنیم تا امکان همکاری داشته باشیم. قول می‌دهم که حمایت آنها را جلب کنم.

احمدی در مجمع سالیانه کوهنوردی گفت: مدیریت در این رشته دشوارتر از سایر رشته‌ها است و به همه شما خدا قوت می گویم. همانطور که در گزارش‌های این فدراسیون ارائه شد انضباط و برنامه عملیاتی خوبی در بخش‌های قهرمانی، همگانی و آموزشی وجود داشت. با توجه به شرایط اقلیمی که در کشور وجود دارد و فرصت‌های خوبی که در کوهنوردی داریم باید طبعاً به کوهنوردی نگاه متفاوتی داشته باشیم. امیدوارم با یک تعامل بیشتر و هماهنگی بهتر از این فدراسیون وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به دلیل برخی از بی توجهی‌ها خسارت‌هایی هم در این رشته ایجاد شده که کار مسئولان را در هیأت‌ها و فدراسیون را سخت‌تر کرده است. در این خصوص بحث آموزش باید همچنان به عنوان اولویت پیگیری شود. همچنین از ظرفیت رسانه‌ای هم استفاده شود تا با خسارت کمتری مواجه شویم.

او افزود: باید فعالیت این رشته در بخش همگانی بیشتر شود باید بتوانیم جاذبه‌هایی را ایجاد کنیم تا این رشته برای عموم توسعه یابد. باید بحث بیمه و اعتبار استان‌ها را نیز پیگیری کنیم. اعتبارات هیأت‌های استانی در سایر مجامع نیز عنوان شده که یا اعتبار نرسیده و یا مناسب نبوده که انشاالله پیگیری می‌کنیم تا این مشکلات مرتفع شود.

در این جلسه محمد شروین اسبقیان مدیر کل دفتر مشترک امور فدراسیون‌ها، مسئولان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و شاهرخ شهنازی نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشتند. بهپور از صعودکنندگان به هیمالیا و خانم موسوی از نمایندگان ورزشکاران بودند. رضا علیپور دیگر نماینده ورزشکاران بود که در این مجمع غایب بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.