صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / سال دوم دانشکده من بیانگر سینمای انسانی است
سال دوم دانشکده من بیانگر سینمای انسانی است

سال دوم دانشکده من بیانگر سینمای انسانی است

کارگردان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» گفت: در این فیلم از سینمای اجتماعی فاصله گرفته و به سینمای انسانی پرداخته ام.

به گزارش کسب و کار نیوز مستقر در پردیس سینمایی ملت، رسول صدر عاملی چهارشنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» که با حضور برخی عوامل و بازیگران فیلم از جمله علی مصفا و نیلوفر خوش خلق برگزار شد ،گفت: بعد از ۹ سال هیجان در مقام کارگردان و درجایگاه پاسخگویی قرار گرفته ام از این بابت بسیار هیجان زده هستم.
وی اظهارداشت: فیلم تاثیر گذار و بیانگر شخصیت های پرداخته شده برای من دارای اهمیت بود که مخاطبان همه از همین جنس هستند و این دنیا را می شناسند ارتباط برقرار کند.
به گفته وی ، پرداختن به این نسل وقتی می توانست برای من امیدوار کننده باشد که تاثیر بگذارد.
کارگردان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» ادامه داد: بطور یقین فیلم دارای ضعف هایی هست زیرا فضایی را تجربه می کردم که هیچ الگوی نداشت و من با کمک بازیگران باید به آن می رسیدم.
صدر عاملی با بیان اینکه تصمیم داشتم از دغدغه های ملتهب اجتماعی فاصله بگیرم و به سینمای انسانی برسم ،اظهار داشت: به روح و روان شخصیت ها پرداخته ام و مجموعه بازیگران شما را درگیر دنیای ذهنی خودشان کنند.
وی تاکید کرد: هر روز با وجود رسانه های اجتماعی در فضای ملتهب قرار می گیریم در میان این میزان شنیدن از جهان خیانت ها این فیلم از رفاقت و دوست داشتن سخن به میان می آورد که بعد گذر از شرایط سخت به مقطعی می رسند که یا سالم از حادثه عبور می کنند و یا به خیانت می رسند.
وی درباره بازیگران تازه کار نیز گفت: نمی توانستم همه انرژی خود و گروه را بر گروه بازیگران بگذارم به همین دلیل تنها دو بازیگر جدید انتخاب کردم و باقی هنرمندان از افراد با سابقه انتخاب شدند تا در این راه به من نیز کمک کنند.
به گفته وی، با کمک پانته ‌آ پناهی ها از ۹۰۰ نفر به ۳۰ بازیگر و در نهایت به این دو چهره جدید رسیدم و بیشتر از هر چیزی قوه درک برای انتخاب بازیگر برای من اهمیت داشت.
صدر عاملی ادامه داد: برای معرفی بازیگران جدید این رنج را به همه گروه دادم تا بازیگران ناشناخته بر پرده برای مخاطبان قرار بگیرد و از سوی دیگر به گنجینه بازیگران خوب و با اخلاق افزوده شود.
او با بیان اینکه پرویز شهبازی فیلمنامه نویس سال دوم دانشکده من تاکید بسیاری برای بازگشتن من به سینما داشتند و بعد از معرفی چهار فیلمنامه با سه بازنویسی این فیلمنامه را انتخاب کردیم.
وی با بیان اینکه سال دوم دانشکده من درگیری های ذهن متناقض همه ما را در احوالات مختلف بیان می کند که به دهه تولد مربوط نمی شود ،تاکید کرد: جذاب بودن، طراوت و تازگی دلیل انتخاب این فیلمنامه بود زیرا در این فضا در جهان هیچ فیلمی ساخته نشده است.
بازیگر فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من نیز گفت: این فیلم برای من تمام جذابیت های لازم را داشت و با افراد صاحب نام تجربه کردم.
علی مصفا افزود: فیلمنامه متفاوت و نو بود و به شکلی با روابط انسانی برخورد کرده بود که در سینما دیده نمی شود.
به گزارش کسب و کار نیوز ،«سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد.
دیگر عوامل اصلی این پروژه شامل مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری، موسیقی کریستف رضاعی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد صدرعاملی، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، تدوین: مصطفی خرقه پوش، مدیر تولید: مجید گودرزی، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکاس: مریم تخت کشیان، فیلمبردار پشت صحنه: مهیار بهمنش، مدیر تدارکات: حسن صفری هستند.
**خلاصه داستان
مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر ازهمکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند…
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.