چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / رسیدگی به پرونده‌های فساد مدیران سابق شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در دستگاه قضا
رسیدگی به پرونده‌های فساد مدیران سابق شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در دستگاه قضا

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد

رسیدگی به پرونده‌های فساد مدیران سابق شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در دستگاه قضا

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به استفاده ۷۶ هزار بازنشسته از تورهای بازنشستگان گفت: سهمیه استفاده از تورهای سفر بازنشستگی به ۱۰۰ هزار نفر تا آخر سال می‌رسد.

صندوق بازنشستگی

به گزارش کسب و کار نیوز، ولی آذروش در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به منظور مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی برگزار شده بود با بیان اینکه آتیه صبا از بازوهای اجرایی، اقتصادی و تولیدی صندوق بازنشستگی کشوری در جهت ارائه خدمات مطلوب کمی و کیفی به مردم و امانتداری از اموال بازنشستگان فعالیت می‌کند، گفت: این مجموعه در راستای حمایت از تولید و اشتغال مولد حرکت های ارزشمندی را در راستای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی انجام داده است.

وی افزود: تحریم های ظالمانه به کشور ما از موضوعات مهم است و فشار آن روزبروز بیشتر بر مردم وارد می‌شود. باید عملکرد، برنامه ریزی، جهت گیری و خط مشی مدونی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دستور وزیر رفاه مبنی بر شفافیت گفت: این مجموعه در زمینه شفافیت مالی پیشرو است. وقتی به تعبیری در جنگ اقتصادی قرار داریم باید کشور را از تک محصولی نفت خارج و به سمت اقتصاد مولد در حوزه صنعت و معدن برویم.

آذروش ادامه داد: در مجموعه شرکت های زیرمجموعه ۲۵ هزار نیروی انسانی داریم و تا امروز هیچ کدام از شرکت ها و کارخانه های ما تعطیل نشده و پرداخت حقوق نیروها به تعویق نیافتاده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری درباره تاکید وزیر رفاه مبنی بر سوددهی مطلوب اقتصادی گفت: وزیر رفاه بر شفافیت سازی همه شرکت ها تاکید دارد و ما اطلاعات هیئت مدیره ها، مدیران عامل و عملکرد شرکت ها را در سایت خود منتشر کرده ایم. اکنون یک نفر بازنشسته نداریم و دستورالعمل وزیر رفاه در زمینه منع بکارگیری بازنشستگان اجرا شده است.

آذروش افزود: تلاش ما سودده کردن شرکت ها بوده است. در کنار سوددهی توجه ما به نیروهای خلاق و حمایت از کالای ایرانی بوده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیش از ۵۵ شرکت زیرمجموعه داریم، در پاسخ به پرسشی درباره عزل و نصب فامیلی و تحت فشارهای بیرونی اظهار کرد: در انتصابات به شایسته سالاری، توانمندی، تخصص، جوانگرایی و کاربلدی افراد توجه داریم و صلاحیت افراد در همه انتصابات بررسی می‌شود. هشت سال نماینده مجلس بودم و ارتباط خوبی با نمایندگان دارم و تا امروز هیچ نوع فشاری از طریق نمایندگان برای انتصابات نداشتیم.

آذروش درباره واگذاری سهام به بازنشستگان عنوان کرد: این مجموعه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و سهامدار اصلی صندوق است و اگر سیاست هایی داشته باشند آن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آتیه در دوره های قبل با صورت های مالی غیرقابل رسیدگی و مشکلات مدیریتی بسیاری روبرو بوده است، گفت: ما بازوی اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری هستیم، اما عمده اعتبار حقوق بازنشسته ها از طریق دولت پرداخت می‌شود. یک علت این است که اکثر شرکت های واگذار شده زیان ده بودند و قطعا باید دقت شود.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه متاسفانه مجموعه، مشکلات عدیده ای داشته و علت آن سوء مدیریت بوده است گفت: وقتی صورت های مالی شرکت مقبول نمی‌شود و غیرقابل حسابرسی است یعنی کار مدیریتی دقیق روی این شرکت انجام نشده است. متاسفانه ما وارث این مشکلات عدیده هستیم و مدیران قبل از ما گرفتار اعمالشان شدند و اکنون دست دستگاه قضایی هستند و عدالت درباره شان اجرا و در جهت احقاق حق بازنشستگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی درحال رسیدگی است و هنوز کیفرخواست هم صادر نشده است.امیدواریم همه این پول ها به مجموعه برگردد و پرونده های متعددی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از هشت سال برای اولین بار صادرات لوله از سوی شرکت لوله سازی و ماشین سازی به کشورهای خارجی انجام و رقم تولید به ۳۳ هزار تن افزایش یافته است عنوان کرد: تولید لوله های چدنی ۲۰۰۰ را برای اولین بار در کشور انجام دادیم و این تکنولوژی برای اولین بار توسط نیروهای متخصص ما انجام شده است. این لوله ها در راستای ساماندهی آب های مرزی تولید شده و ضد زلزله هستند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه از جمله دیگر شرکت هایی که در بحران اقتصادی بودند می‌توان به آپادانا سرام اشاره کرد که با تلاش های انجام شده شمار خطوط فعال آن به ۱۴ خط افزایش یافته است گفت: این توانمندی را داریم که بر حسب نیاز بازار، تولید را انجام دهیم. ۸۰ درصد مواد اولیه در این شرکت، وارداتی بود که وابستگی مان را به ۴۰ درصد کاهش دادیم و هدفمان این است که این وابستگی را به صفر برسانیم.

آذروش افزود: یکی دیگر از شرکت های ما که از زیان دهی خارج شد کفش ملی است. برند کفش ملی را احیا و در ۲۶۵ فروشگاه سطح کشور حتی یک کالای خارجی عرضه نمی‌شود و ۱۷۱ تولیدکننده داخلی با ۱۵ هزار نیرو در حال کارند و بر حسب نیاز جامعه کفش طراحی و تولید می‌کنیم. کفش ملی جزو شرکت های زیان ده بود اما خوشبختانه از زیان دهی خارج شده است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه سیمان را از ۱۰۰ به ۲۰۰ تن افزایش دادیم عنوان کرد: صنایع کاغذسازی قائمشهر نیز سال گذشته افتتاح شد و اکنون ۳۵۰ تن تولید دارد. شرکت تجهیزات ایمنی راهها نیز جزو شرکت های زیان ده بود که باید در راستای واگذاری بنگاه‌های زیان ده، از آن خارج می‌شدیم اما اکنون تلاش های خوبی برای سوددهی و افزایش تولیدات آن انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تولیدات کنسانتره مس و مس ناخالص در صنایع مس تکنار گفت: اکثر این شرکت ها در بورس پذیرش شده اند. در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده ای نیز فعالیت هایی داریم. در حمل و نقل هوایی شرکت هواپیمایی آسمان خوشبختانه امسال رتبه نخست ۹ ماهه گذشته را برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران به خود اختصاص داد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در کنار تحریم های ظالمانه و لغو قرارداد ۳۰+۳۰ بوئینگ با توانمندسازی نیروهای خلاق توانستیم برای اولین بار تعمیرات موتور هواپیما را در سطح کشور انجام دهیم. قبلا باید از متخصصان خارجی استفاده کرده و یا موتورها را به خارج می بردیم. ۱۰فروند هواپیمای زمین گیر را نوسازی کرده و وارد ناوگان کردیم. شمار هواپیماها به ۲۰ فروند رسیده و ۱۵ هواپیما در حال ارائه خدمت در سطح کشور هستند. پروازهای خارجی را لغو کردیم تا خدمات به هموطنان را افزایش دهیم.

آذروش با اشاره به حمل و نقل دریایی و فعالیت شرکت ملی نفتکش متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: با ۵۵ نفتکش ۱۳۰ هزار تن فرآورده نفتی را جابجا کردیم. از نیروهای متخصص در این بخش بهره میگیریم و شاید ۱۰ درصد نیروهای ما هم خارجی نباشند. ضمن اینکه در راستای بومی سازی و استفاده از امکانات داخلی گام برمی‌داریم و دستاوردهای قابل توجهی داریم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل جاده ای گفت: توریسم و گردشگری نیز از دیگر فعالیت های مهم ماست. میانگین درآمدزایی یک گردشگر خارجی حدود ۱۵۰۰ دلار برای ماست. اگر صادرات نفت را ۵۰۰ دلار درنظربگیریم ورود یک گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت می‌شود. گردشگری داخلی و بومی گردی را نیز دنبال می‌کنیم و توانستیم ۲۲ هتل را از ۶۵ هتل که در اختیار ما بوده است را افزایش ستاره بدهیم و بازسازی و نوسازی بیش از ۲۳ هتل را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری افزود: ضریب اشغال اتاق ها به ۶۲ درصد رسیده است. ۷۶ هزار اعزام تورهای بازنشستگان انجام شده و به ۱۰۰ هزار نفر تا آخر سال می‌رسد. افزایش یارانه و سهم سفر نیز در اشغال اتاق ها موثر بوده است، ضمن اینکه ۵۰ درصد تخفیف به بازنشسته ها به همراه چهارنفر همراه و ۱۵ درصد تخفیف استفاده از بوفه را برای بازنشستگان درنظر گرفتیم.

انتهای پیام

 

 

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.