صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رتبه نخست ایران در تخصیص یارانه انرژی
رتبه نخست ایران در تخصیص یارانه انرژی

رتبه نخست ایران در تخصیص یارانه انرژی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، در رتبه نخست تخصیص یارانه انرژی قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمود حقی فام» عصر چهارشنبه در نشست چالش های اقتصاد صنعت برق – که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد – افزود: ایران سالانه بیش از ۴۵ میلیون دلار یارانه انرژی پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: پیش از این، کشور چین در مقام نخست تخصیص یارانه قرار داشت.
سخنگوی صنعت برق همچنین به انحراف در اقتصاد انرژی پرداخت و اظهار داشت: در موضوع اقتصاد برق ما مباحث مختلفی مثل یارانه انرژی، تعرفه های مصرف و صادرات، محیط زیست و ارتباط با سایر نهادها مطرح است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه در این زمینه ها هنوز به یک اجماع به عنوان راهکار برون رفت از چالش های صنعت برق دست نیافته ایم، گفت: هر چه سریع تر باید در مورد یارانه انرژی تصمیم گیری شود و این موضوع توسط نخبگان و مسئولان به یک ادبیات مشترک تبدیل شود تا در مسیر صحیح حرکت کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز، نگاه بخش های دولتی و خصوصی به «اقتصاد برق»، بخشی نگری در سیاست های انرژی، اصلاح تعرفه مشترکان پرمصرف، یارانه های پنهان و غیرپنهان انرژی در کشور، رگولاتوری در صنعت برق برای اصلاح الگوی مصرف، اتلاف انرژی و راندمان نیروگاه ها از جمله مباحثی بود که کارشناسان دراین نشست به آن پرداختند.
این نشست در راستای پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار شد که این همایش در ۲۹ بهمن امسال با موضوع «انرژی، پیشران اقتصاد ایران» مصادف با روز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، برگزار می شود.
در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارایه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می شود.
شبک**۹۱۸۹**۱۹۸۳ **۱۹۰۸

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.