صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بازداشت ۶ فعال مصری از جمله یکی از رهبران اپوزیسیون
بازداشت ۶ فعال مصری از جمله یکی از رهبران اپوزیسیون

بازداشت ۶ فعال مصری از جمله یکی از رهبران اپوزیسیون

طبق اظهارات یک وکیل مدافع و مسؤول یکی از احزاب مخالف در مصر، یحیی حسین عبدالهادی، مخالف برجسته مصری به همراه پنج تن از دیگر مخالفان این کشور در دو روز گذشته بازداشت شدند.

یحیی حسین عبدالهادی

به گزارش کسب و کار نیوز، نجاد البرعی، وکیل یحیی حسین عبدالهادی (۶۵ ساله) و رهبر جنبش مدنی دموکراتیک (جمعیتی شامل تعدادی از احزاب مخالف مصری) به خبرگزاری فرانسه گفت که عبدالهادی در خانه خود در شهر نصر در ساعت یک و نیم بامداد روز سه‌شنبه بازداشت شد.

البرعی اظهار کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه اطلاعی از محل بازداشت یا دستگاه امنیتی که او را بازداشت کرده، نداریم.

جنبش مدنی دموکراتیک سال گذشته میلادی از احزاب مصری همانند حزب دموکراتیک اجتماعی، الکرامه، الدستور، ائتلاف سوسیالیست مردمی، حزب (در حال تاسیس) زندگی و آزادی، حزب مصر آزاد و حزب عدالت تشکیل شد.

این جنبش ابتدای سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در مارس گذشته را که با پیروزی ۹۷ درصدی عبدالفتاح سیسی برای دور دوم پایان یافت، تحریم می‌کند.

محمد البسیونی، دبیرکل حزب الکرامه الناصری با اشاره به اینکه پنج فعال از جمله پسرش که دانش‌آموز دبیرستانی است، یکشنبه شب بازداشت شدند، گفت که در حال حاضر اطلاعی از محل بازداشت آنها ندارد.

البسیونی افزود: چهار تن از این فعالان از جلمه جمال عبدالفتاح داروساز ۷۰ ساله یکشنبه شب در قاهره و نفر پنجم نیز همان شب در خانه‌اش در میت غمر در استان الدقهلیه بازداشت شدند.

هنوز این اطلاعات از سوی وزارت کشور مصر تایید نشده‌اند.

این بازداشت‌ها با سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به مصر با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور انجام شدند اما در ادامه مسایل حقوق بشر بر این دیدار سایه افکند.

اختلاف نظر ماکرون و سیسی درباره شرایط حقوق بشر در مصر در کنفرانس مشترک آن دو در کاخ ریاست جمهوری بالا گرفت.

ماکرون در این کنفرانس گفت: ثبات واقعی با نشاط جامعه محقق می‌شود، صلح و ثبات پایدار در جامعه در گرو احترام به آزادی‌های فردی و دولت قانون هستند.

سیسی نیز تاکید کرد: ثبات و امنیت در مصر که جمعیت آن به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است، برای چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور و نیز وضعیت آشوب زده منطقه خاورمیانه یک اولویت است.

ماکرون از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر با فشارهایی برای اتخاذ موضع‌گیری قوی‌تر در برابر نقض آزادی‌ها در مصر مواجه است.

رئیس جمهوری فرانسه سال ۲۰۱۷ در سفری که سیسی به پاریس داشت، به او گفت: هرگز با او درباره آزادی‌های مدنی صحبت نخواهد کرد.

انتهای پیام
 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.